از تجاوز وحشیانه وجنگ نابرابرآل سعود علیه مردم مظلوم ومحروم یمن بیش از هجده ماه سپری می شود.

یمن؛ وجدان های خواب؛ چشم های نابینا

تامل بر عملکرد رژیم آل سعود در تجاوز آشکار به این کشور مستقل ومسلمان؛ جنایات صهیونیست ها در حق مردم فلسطین ولبنان را در اذهان زنده کرده واشتراک نظر ؛هدف وعمل آنان را روز به روز نمایان تر می کند. 

الف: هدف قرار دادن زیر ساختها 
رژیم صهیونیستی هنگام حمله به غزه در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان در جنگ های 22 و33 و50 روزه ؛ در اولین قدم زیر ساخت های منطقه را همچون بیمارستانها ؛ منابع آب ؛ تاسیسات برق ؛ مخازن سوخت ؛مراکز فرهنگی ؛محل استقرار خبرنگاران و... را هدف بمب ها وموشک های خود قرار می داد.
آل سعود نیز بدون کم و کاست همین اقدام های جنایتکارانه را در صنعا ؛صعده ؛تعز ؛عدن و...... اجرا کرده و سرمایه های اندک امروز و آینده مردم مسلمان یمن را منهدم می نماید.
از صهیونیست ها انتظاری جز قتل وآدم کشی و ایجاد سرزمین سوخته نمی رود اما از رژیمی که خود را خادم حرمین شریفین نام نهاده است این ددمنشی و وحشی گری حداقل به این عریانی و شدت؛ انتظار نمی رفت.

ب- قتل عام غیر نظامیان 
علیرغم آنچه در کنوانسیونهای بین المللی آمده و با هرگونه حملات به اهداف غیر نظامی وبه ویژه زنان وکودکان مخالفت شده است؛ هدف قرار دادن غیر نظامیان از جمله راهبردهای اساسی وغیر قابل انکار ارتش اشغالگر قدس است.
موضوعی که آشکارا صهیونیست ها از اعتراف به آن ابایی ندارند . در جریان حمله نظامی ارتش اشغالگر قدس به نوار غزه در سال 1393 که 50 روز به طول انجامید سازمان ملل متحد این رژیم را در لیست سیاه کشورهای کودک کش قرار داد، اما با فشارهای پیدا وپنهان دولت آمریکا ؛ نام اشغالگران خون ریز از این لیست پاک شد.
اینک بعد از قریب به دوسال این سناریو عینا تکرار شده است.
حملات 18 ماهه آل سعود به یمن نیز از همین رویه پیروی کرده و یونیسف در بیانیه ای اعلام کرده است که تنها در سال 2015 تعداد 900 کودک یمنی در جریان حملات ارتش سعودی به این کشور کشت شده اند.علاوه برکشته شدگان؛ دو هزار نفر نیز مجروح و هفت میلیون کودک یمنی از رفتن به مدرسه بازمانده اند.غیرنظامیان یمنی وبه ویژه کودکان نه تنها کشته ومجروح می شوند بلکه مراکز درمانی محل مداوای مجروحانشان نیز توسط بمب ها وموشک های خریداری شده از آمریکا وانگلیس وفرانسه با خاک یکسان می گردد.
تعداد حملات به مدارس و بیمارستان ها دوچندان شده و این عدد به 115 مورد رسیده است. کودکان یک سوم غیرنظامیانی هستند که کشته شده اند و حدود یک چهارم کل تعداد مجروحان را تشکیل می دهند. 
بدلیل جنایات آشکار حکام عربستان در کشور یمن که بدیهی ترین حقوق انسانی را و به ویژه در بحث کودکان زیرپا نهاده است؛ این بار نیز سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره ناقضان حقوق کودکان را منتشر نمود.
در این گزارش به عربستان سعودی به عنوان مسئول 60% تلفات کودکان در جنگ یمن اشاره گردید. با کمال تاسف تنها چند روز پس از انتشار گزارش مورد نظر، بان کی مون دبیر کل سازمان متحد با دستپاچگی و در یک اقدام بی سابقه نام دولت پادشاهی سعودی را از فهرست ناقضین حقوق کودکان خارج کرد.؟!

ج- همنوایی غربی ها و مرتجعین عرب 
جنایات صهیونیست ها طی 60 سال گذشته درحق مردم فلسطین و لبنان بدون چراغ سبز آمریکا وحمایت اروپائی ها وکمک های اطلاعاتی غرب امکان پذیر نبوده ومرتجعین عرب و از جمله رژیم آل سعود در این راه یار و هم پیمان آمریکا بوده ومی باشد، مسئله ای که در جریان جنگ 33 روزه لبنان و 22 و 50 روزه غزه بارها توسط مقامات صهیونیستی افشاء گردید.
حمله سعودیها به یمن وجنایات هولناکی که در این کشور درحال وقوع است مانند آنچه در سرزمین های اشغالی فلسطین صورت می پذیرد از حمایت کامل آمریکا ؛ اروپا و مرتجعین عرب برخوردار است.
اصولا شاهزادگان سعودی بدون اجازه کاخ سفید جرات مبادرت به چنین اقدامی نداشته اند.بخش اعظم سران عرب نیز بجای آن که با اشغالگران سرزمین های عربی مبازره کنند؛ در کنار شاهزادگان سعودی قرار گرفته و زنان وکودکان یمنی را هدف قرار داده اند.
امروزه حقوق بشر مورد ادعای مجامع غربی به راحتی در برابر دلارهای نفتی آل سعود قربانی گردیده است. 
علاه بر بمبارانهای شدید؛ محاصره ساکنان مناطق غیر نظامی برای به زانو درآوردن رزمندگان مقاومت اسلامی؛ یکی دیگر از سیاست های رژیم صهیونیستی است.به نحوی که سالهاست باریکه غزه در محاصره تمام عیار زمینی؛ هوایی ودریایی قرار دارد.
در جریان تجاوز به کشور یمن؛ آل سعود نیز با تمام وجود از ورود وخروج هرگونه کمک داروئی وغذائی به کشور یمن جلوگیری نموده وبا فشار بر غیر نظامیان درصدد درهم شکستن روحیه مقاومت مردم این کشور است.اگر چه این دو رژیم هر دو در قتل وآدم کشی سابقه ای به درازای تاریخ شکل گیری خویش دارند؛ اما سکوت کشورهای مدعی حمایت از حقوق انسان دراین قضایا بسیار درس آموز بوده ونشان می دهد که منافع سیاسی واقتصادی برای این مدعیان تعیین کننده اولویت هاست. 

د- سکوت دولت های غربی و مجامع بین المللی: 
کشورهای غربی معمولا خود راتنها مدافع آزادی اندیشه ؛ حق انتخاب ؛حقوق بشر ؛ دموکراسی و... ...... دانسته ودر این راه صدها سازمان عریض وطویل تشکیل داد ه اند. آنان حتی اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را خلاف حقوق بشر دانسته وآن را محکوم می نمایند . اما در برابر آنچه دیروز درجنوب لبنان و نوار غزه رخ داد وآنچه امروز در جای جای کشور مظلوم ومحروم یمن در حال وقوع است ؛ نه تنها سکوت بلکه از اقدام جنایتکارانه متجاوزان بصورت علنی حمایت می کنند.
از دید مقامات غربی ومجامع بین المللی که معمولا بعنوان حیات خلوت سیاست های خویش از آنها بهره برداری می نمایند؛ انگار نه انگار در سرزمین مظلوم یمن منازل ویران ، مزارع سوخته شده و زنان وکودکان آواره وازهرگونه امکانات پزشکی وبهداشتی محروم گردیده اند . تامل برآنچه آل سعود دریمن مرتکب می شوند وسکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر نشان می دهد که وجدان های مجامع بین المللی ودولت های غربی خفته وچشم هایشان در برابر وقایع تلخ وجنایت های فجیع وقساوت های هولناک نابینا گردیده است.
آل سعود به صراحت اعلام کرده است که برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی ؛ حاکمیت ملی یمن را مورد تجاوز قرار داده اند وغربی ها که فریاد دموکراسی خواهی شان گوش فلک را کر کرده است هرگز به این موضوع اعتراض نکرده و رگ غیرت حمایت از دموکراسی آنان همچنان خفته وبی احساس باقی مانده است.دلارهای نفتی حکام آل سعود آنان را به خوابی عمیق فرو برده و خون های بناحق ریخته شده زنان وکودکان وایجاد سرزمین سوخته در یمن را نادیده گرفته وبا این سیاست ها؛ مهر تائیدی بر جنایات سعودی ها می زنند.
حمام خونی که رژیم آل سعود دریمن به راه انداخته است ، نه تنها هرگز افتخار وپیروزی برای ارتش سعودی نیست، بلکه خون های به ناحق ریخته شده سرانجامی شوم ودردناک برای پادشاهی آنان رقم خواهد زد.
در طول تاریخ حاکمیت خاندان سعودی تاکنون؛ دست سران این رژیم به خون میلیون ها انسان مسلمان آغشته شده است. کیست که نداند آنچه امروز در سوریه؛ عراق؛ بحرین و لبنان در حال وقوع است؛ با هدایت و حمایت این خاندان خون ریز صورت گرفته ومی گیرد.
توجه بیش از پیش حکام سعودی به ایجاد درگیری ها در فراسوی مرزهای خود وبه ویژه نقض حاکمیت وتجاوز به کشور مسلمان یمن؛ باعث گردید تا توان برنامه ریزی وساماندهی امر مهم مربوط به حجاج بیت الله الحرام را نداشته باشند وهمین امر شهادت مظلومانه هزاران زائر خانه خدا را بدنبال داشت.بدون شک فاجعه تاسف بار منا برای همیشه تاریخ بسان لکه ننگی از بی کفایتی آل سعود بر چهره این خاندان حک خواهدشد و این چهره را کریه تر از گذشته در منظر جهانیان وبه ویژه مسلمانان به نمایش خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.