محمدعلی میرزایی: نخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر امروز دوشنبه 29 شهریور در تهران به کار خود پایان می‌دهد.

گسترش فرهنگ علوی از طریق هنرهای نمایشی

حوزه هنری به همراهی مؤسسه فرهنگی هنری تسنیم نور، مرکز هنرهای نمایش انقلاب اسلامی و معاونت اجتماعی بسیج مستضعفین و با هدف تبیین هنری رویداد تاریخی و مهم غدیر خم و شخصیت مولای متقیان(ع) از 22 شهریور کار خود را آغاز کرده است.

کوروش زارعی، دبیر این جشنواره، در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به سابقه هنر نقالی و پرده‌خوانی در تاریخ فرهنگ و هنر ایران، گفت: تلاش ما بر این بود که بزرگان این عرصه را دور هم جمع کنیم و جشنواره‌ای برای این موضوع برگزار کنیم. بر این باور بودیم که این جشنواره، هم زحمات این عزیزان را به جامعه نشان می‌دهد و هم جوانانی را که در این زمینه مستعد هستند، معرفی می‌کند.

وی با ابراز رضایت از استقبال بسیار خوب از جشنواره، گفت: چون این جشنواره در دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود، تاریخ شمسی مشخصی ندارد و امیدواریم بتوانیم سال آینده با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، جشنواره را نه‌تنها در تهران بلکه همزمان در سراسر کشور برگزار کنیم و از این طریق بتوانیم فرهنگ علوی و فرهنگ غدیر را به جامعه بشناسانیم و جایگاه امیرالمؤمنین(ع) و سیره، اندیشه، خصلت و منش پهلوانی این شخصیت بزرگوار را در جامعه نهادینه کنیم.

زارعی اضافه کرد: تلاش ما بر این است که برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، مختص این جشنواره نباشد و نمایش‌ها و نقالی‌ها را در مکان‌های مختلف اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: درست است که نام این جشنواره «پرده خوانی و نقالان علوی» است ولی بنده این جشنواره را جشنواره تئاتر امام علی(ع) می نامم و ان شاءالله با کمک خداوند متعال و امیرالمؤمنین(ع) به اهداف جشنواره دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.