قدس آنلاین – سبزوار : مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: 80 درصد منازل روستایی در شهرستان خوشاب غیرمقاوم است که این رقم در شهرستانهای داورزن و سبزوار به 87 درصد می رسد.

80 درصد منازل روستایی شهرستان خوشاب غیرمقاوم است

به گزارش خرنگار قدس آنلاین از سبزوار سیدمجید نجاتی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه امسال جهت فراهم سازی زمینه برای احداث، مقاوم سازی، مرمت و بهسازی این واحد های مسکونی تسهیلات تا سقف 200 میلیون ریال افزایش می یابد افزود: 233 روستای بالای 20 خانوار در سه شهرستان تحت پوشش این مدیریت از مزایای طرح هادی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه میانگین اجرای طرح هادی در شهرستان سبزوار، داورزن و خوشاب بترتیب  24 درصد، 35 درصد و 23 درصد  می باشد تصریح کرد : افق اجرای این طرح در روستاها 10 ساله است که بر این اساس طرح هادی 32 روستا در این شهرستانها بازنگری شده است.

نجاتی ادامه داد: از سال 1393تاکنون90 میلیارد ریال در قالب 600 فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به متقاضیان در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این تسهیلات هر یک به مبلغ 150 میلیون ریال برای ساخت، بهسازی و مرمت خانه در اختیار روستانشینان قرار گرفته است اظهار داشت : علاوه بر این تسهیلات به مددجویان روستایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و خانواده های دارای 2 معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی هم به ترتیب 100 و 180 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض مقاوم سازی پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار یادآورشد : با همکاری دهیاران برای 2 هزار و 163 واحد مسکونی در روستاهای این سه شهرستان سند مالکیت صادر و به مالکان تحویل داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار همچنین گفت: با همکاری مجمع خیران مسکن ساز نیز طرح شش واحد مسکن ویژه مددجویان دارای 2 معلول اداره بهزیستی سبزوار در حال اجرا است که 70 درصد پیشرفت دارد.

وی خاطر نشان کرد :  همچنین طرح ساخت 130 واحد مسکونی در روستای خسروجرد بخش مرکزی سبزوار و روستای صدخرو بخش باشتین شهرستان داورزن در حال اجرا است وبرای هر یک از این واحدها یک میلیارد و 50 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن، اداره بهزیستی و آورده مددجویا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.