کریمی قدوسی در واکنش به اظهارات "جیمز داباکیس" سناتور دمکرات آمریکایی‌ که گفته می‌شود بعد از بازگشت به کشورش گفته ایرانی‌ها عاشق آمریکایی‌ها هستند، گفت: ملت ما، مردمی مهربان و دلسوز هستند اما هیچ عشقی به آمریکای جنایتکار ندارند

واکنش صریح کریمی قدوسی به سخنان سناتور آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنچه سفر سناتور آمریکایی به تهران در برخی رسانه‌ها مطرح شده، اظهار داشت: ما نسبت به این سفر سؤالات جدی داریم و وزیر اطلاعات باید پاسخگوی این مسئله باشد که این سناتور چرا، چگونه و با چه مجوزی به تهران سفر کرده است. مجلس شورای اسلامی به عنوان مدافع حقوق مردم تا نهایی شدن موضوع سفر سناتور آمریکایی به تهران، موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، وزیر اطلاعات نمی تواند نسبت به سفر سنانور آمریکایی به تهران ابراز بی‌اطلاعی کند، تصریح کرد: اگر وزیر اطلاعات بگوید که از این سفر ابراز بِی‌اطلاعی کند که این عذر بدتر از گناه خواهد بود و همین امر می تواند زمینه برخورد قانونی مجلس با وی را فراهم کند؛ مگر می‌شود فردی وزیر اطلاعات باشد و از سفر یک مقام سیاسی کشوری که برای ما دشمن است، بی‌اطلاع باشد.

نماینده مردم مشهد با تاکید بر اینکه مخفی و محرمانه بودن این سفر بر شبهات آن افزوده است، گفت: سفر سناتور آمریکایی به ایران باید برای افکار عمومی روشن شود؛ مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار بگیرند؛ این حق مردم ماست که بدانند چرا یک سناتور آمریکایی‌ بدون اطلاع مردم ما به ایران سفر کرده است.

وی در واکنش به اظهارات "جیمز داباکیس" سناتور دمکرات آمریکایی‌ که گفته می‌شود بعد از بازگشت به کشورش گفته ایرانی‌ها عاشق آمریکایی‌ها هستند، تاکید کرد: ملت ما، مردمی مهربان و دلسوز هستند اما هیچ عشقی به آمریکای جنایتکار ندارند چرا که عشق به آمریکایی‌ جنایتکار با فطرت انسانی سازگاری ندارد.

به گزارش تسنیم، پیش‌تر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر سناتور آمریکایی به تهران ابراز  بی اطلاعی کرده و گفته بود که وی، هیچ دیداری با نمایندگان مجلس ایران نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.