با وجود اینکه دولت وفاق ملی، سرهنگ حفتر و پارلمان لیبی بر مدیریت رسمی شرکت ملی نفت بر بندرهای نفتی تاکید دارند، بازهم نماینده سازمان ملل خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی از منطقه هلال نفتی شد تا مردم لیبی را علیه یکدیگر تحریک کند.

 پافشاری غربی‌ها برای به آتش کشیدن لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیدار مارتdن کوپلر فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی با اعضای شورای شهر مصراته رسوایی تازه‌ای را نشان داد. این دیدار نشان داد که غربی‌ها هنوز هم برای به آتش کشاندن لیبی تلاش می‌کنند.

دیدار کوپلر با بخش مشخصی از مردم لیبی پس از آن صورت گرفت که او گزارش ناقصی از لیبی به سازمان ملل ارائه داد. این گزارش اطلاعات دقیقی از شمار مهاجران غیر قانونی که از لیبی به اروپا عازم شده‌اند در بر نداشت. گزارش او درک درستی از اوضاع لیبی و نقشه درگیری‌های سیاسی و قبیله‌ای ارائه نداد.

این دیدار نشان داد که فرستاده سازمان ملل در لیبی تلاش می‌کند مردم لیبی را علیه یکدیگر تحریک کند و از اختلاف‌های سیاسی و قبیله‌ای برای ادامه وضعیت شکننده این کشور سواستفاده می‌کند. این در حالی است که مقام های محلی شهر مصراته به کوپلر گفته‌اند که برای وارد شدن به جنگ تازه‌ای با هیچ طرف آمادکی ندارد. این موضع گیری ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش ملی لیبی کنترل بندرهای نفتی لیبی را به دست گرفته اند.

با وجود اینکه دولت وفاق ملی، سرهنگ حفتر و پارلمان لیبی بر این مساله تاکید کردند که شرکت ملی نفت در لیبی به طور رسمی مدیریت بندرهای الزویتینه، البریقة، راس لانوف و السدره را بر عهده گرفت است و منطقه هلال نفتی به طور کامل در کنترل این شرکت است بازهم کوپلر مجری دستور کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس است که خواستار عقب نشینی فوری و بدون شرط نیروهای نظامی است که به منطقه هلال نفتی وارد شده اند.

در برابر تحریک مردم لیبی علیه یکدیگر توسط غرب، قبائل برقه لیبی دستور کشورهای غربی به ارتش ملی برای عقب نشینی از مناطق نفت خیز را دخالت آشکاری در امور داخلی لیبی به شمار آوردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.