رئیس جمهور فرانسه گفت که پاریس برای مقابله با تروریسم به منابع بیشتری نیاز دارد.

اعلام نیاز اولاند برای مبارزه با تروریسم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که از ابتدای 2015 تاکنون بیش از 230 نفر بر اثر حملات تروریستی در فرانسه جان باخته اند؛ فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: پاریس برای مقابله با تروریسم به منابع بیشتری نیاز دارد.

وی در سخنانی در مراسم گرامیداشت قربانیان حملات تروریستی، تصریح کرد: ما باید مطمئن شویم که اقدامات اتخاذ شده باثبات خواهد بود و من اینجا هستم تا درباره همه اقداماتی که برای پیش‌بینی حملات تروریستی و جلوگیری از وقوع این حملات اتخاذ شده، صحبت کنم.

اولاند گفت: این یک مبارزه باثبات و ادامه دار خواهد بود و به منابع بیشتری نیاز خواهد داشت.

درخواست اولاند برای منابع مالی بیشتر در زمینه مقابله با تروریسم در شرایطی است که دولت فرانسه باید برای کاهش کسری بودجه، هزینه های خود را کاهش دهد.

در ژانویه 2015 میلادی، تروریست‌ها با حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو حداقل 17 نفر را به قتل رساندند. حملات هماهنگ در پاریس طی نوامبر گذشته نیز منجر به مرگ بیش از 130 نفر شد. در ماه جولای امسال نیز یک راننده با کوبیدن کامیون به جمعیتی که از مراسم روز ملی فرانسه در شهر نیس بازمی‌گشتند، حداقل 86 نفر را به کام مرگ فرستاد.

از زمان حملات پاریس تاکنون، فرانسه تحت قوانین حالت فوق‌العاده قرار گرفته است. دولت فرانسه با استخدام نیروهای بیشتر پلیس، نیروهای امنیتی بیشتری را در خیابانها و مراکز حساس مستقر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.