۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: 458170

دیده بانان حقوق بشر امروز دوشنبه اعلام کردند که بمب های ساخت آمریکا در پی عملیات ماه آگوست عربستان باعث ویرانی بیمارستانی در یمن که به وسیله پزشکان و مدد کاران بدون مرز اداره می‌شده، شده‌اند.

استفاده از بمب های ساخت آمریکا در یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، یکی از دیده بانان حقوق بشر امروز دوشنبه اعلام کرد که بمب های ساخت آمریکا در پی عملیات ماه آگوست عربستان در بیمارستانی در یمن که به وسیله پزشکان و مدد کاران بدون مرز اداره می‌شده منفجر شده است.

سازمان عفو بین الملل نیز گفته است که طبق اعلام متخصصان این بمب از نوع بمب های هدایت شونده آمریکا بوده است.

همچنین سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود این عملیات را که در آن 11 نفر کشته و 19 نفر دیگر زخمی شده اند محکوم کرده و از آمریکا و انگلیس خواسته است که از اقدامات خود در راستای فروش سلاح به عربستان در خلال جنگ یمن خودداری کنند.

یمن صحنه درگیری مزدوران سعودی با انصار الله و نیروهای مردمی شده است و ائتلاف به سرکردگی عربستان نیز در این درگیری ها دخالت گسترده دارد.

نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان از ماه مارس 2015 عملیات نظامی خود را در یمن علیرغم آتش بس ماه آوریل آغاز کرده و در این مدت باعث مرگ هزاران کودک شده است و بارها از طرف نهاد های حقوق بشر متهم شده است و علاوه بر این، این نهادها نیز بارها از سازمان ملل خواستار متوقف کردن آمریکا از فروش اسلحه به عربستان شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.