سران کشورها و وزیران امور خارجه 193 کشور روز دوشنبه سند فراگیری را به منظور ارایه واکنش انسان دوستانه تر و هماهنگ تر به بحران پناهجویان، تصویب کردند.

اسناد حمایت از پناهجویان در سازمان ملل تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسوشیتدپرس از سازمان ملل متحد در نیویورک، سران کشورها و وزیران امور خارجه 193 کشور روز دوشنبه سند فراگیری را به منظور ارایه واکنش انسان دوستانه تر و هماهنگ تر به بحران پناهجویان، تصویب کردند. هر چند که این بیانیه 2 صفحه ای برای پناهجویان و مهاجران از نظر قانونی الزام آور نیست و فاقد تعهدات استوار است، اما از کشورهای جهان خواستار حفاظت از حقوق بشر پناهجویان، افزایش کمک های بشردوستانه به آنان و افزایش سکونت مجدد آنان شده است.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در مراسم گشایش نشست یک روزه در باره پناهجویان، از سران کشورهای جهان خواست به حفظ حقوق و کرامت هر کسی که بر اثر شرایط وادار به فرار از خانه خود در جستجوی زندگی بهتری می شود، متعهد باشند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در نشست دومی که روز سه شنبه به ریاست وی برگزار می شود، خواستار تعهد استوار سران کشورها به کمک به تامین هزینه کمک رسانی و اسکان مجدد 65 میلیون و 300 پناهجو و مهاجر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.