رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: تسلّط علمی بر ابعاد سه گانۀ معارف دینی یعنی 'احکام، اعتقادات و اخلاق' و نیز 'تهذیب نفس و رعایت تقوا'، دو ابزار اصلی برای پرواز هر طلبه است که باید به کمک آن به انجام رسالت مهم خود بپردازد.

تحقق رسالت طلاب در گرو تسلط علمی آنها بر معارف دینی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در شب عید سعید غدیر و در آئین مُلبس شدن330 نفر از طلاب حوزه علمیّه اصفهان به دست ایشان افزود: تجهیز طلاب علوم دینی به دو بال علم و تقوا، لازمه به ثمر رسیدن رسالت آنان است.
وی تاکید کرد: تقوای طلاب و روحانیون باید تقوای ملکه ای باشد، به این معنا که بصورت ناخودآگاه از گناهان و مکروهات اجتناب کنند و به انجام واجبات و مستحبات نیز اهمیت دهند.
این مرجع تقلید اظهار کرد: رسالت مهم و اساسی روحانیون و علما، انتقال معارف و تعالیم دین اسلام بعنوان امانت مقدس الهی از نسلی به نسل بعد بوده و تاریخ حوزه های علمیه نیز گواهی می دهد که تاکنون این نقش تأثیرگذار بخوبی ایفا شده است.
آیت الله مظاهری، رسالت علما، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه را در امتداد رسالت انبیاء برشمرد و گفت: طلاب و روحانیون، رسولان تبلیغی برای دین و ارزش های اسلام هستند که با کوشش خود و بصورت اکتسابی به این درجه نائل شده اند.
وی عنوان و لقب 'نبی تبلیغی' را برترین لقب برای یک طلبه خواند و افزود: طلاب، روحانیون و علما در هر موقعیت علمی و جایگاه اجتماعی که باشند، مُبلغ دین مُبین اسلام هستند و لقبی برتر و ارزشمند تر از نبی تبلیغی برای آنان وجود ندارد.
رییس حوزه علمیه اصفهان، مُلبّس شدن طلاب به لباس طلبگی را افتخار بزرگی برای آنان و خانواده هایشان دانست.
وی اظهار کرد: در این جلسه شماری از سربازان حضرت ولی عصر(عج) به نشان و درجه سربازی آن امام بزرگوار مفتخر می شوند و از این نظر باید قدردان جایگاه خود باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.