قدس آنلاین/ محبوبه علی پور: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: آماده حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری، بخصوص بوم گردی هستیم. اصغر نورالله زاده در گفت‌وگو با قدس افزود: با وجود قابلیت‌هایی که عرصه بوم گردی در جذب گردشگر دارد، این فضاها از امکانات اقامتی و رفاهی مطلوبی برخوردار نیست، در حالی که می‌تواند بستر ارزشمندی برای رونق کسب و کار مردم محلی محسوب شود.

از فعالان حوزه گردشگری حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ گردشگری و رشد میزان مسافرت‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور مؤثر باشد، زیرا یکی از راه‌هایی که می‌تواند به جلب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری کمک کند، افزایش تقاضای سفر است. به این ترتیب برای سرمایه‌گذاری ورود به بازاری که همراه با افزایش تقاضای سفر باشد، توجیه اقتصادی دارد. البته در سال‌های اخیر دولت سعی کرده با اجرای سیاست‌های تشویقی در ابعاد مختلف بر دامنه این تقاضاها بیفزاید، اما آنچه بیش ازهمه بر رونق گردشگری و فزونی اقبال سرمایه‌گذاران در این عرصه اثرگذار است، پذیرش این موضوع از سوی خود مردم است.

نورالله زاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری همراه با منافع قابل تأملی است، تأکید کرد: کشور ما از ثبات مطلوبی برخوردار است و خطر سرمایه‌گذاری در این عرصه نسبت به دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری پایین است. البته هرچه زیرساخت‌ها بیشتر فراهم شود، میزان سفرها نیز بیشتر می‌شود، چنانکه تجربه نشان داده هرکجا زیرساخت‌های اقامتی، رفاهی فراهم بوده، مردم از آن استفاده کرده‌اند.

نورالله‌زاده با اشاره به آثار دریافت گواهی گردشگری حلال بر رونق این بخش  تأکید کرد: این گونه گواهی نامه‌ها در بازار گردشگری جهان اسلام بسیار اهمیت دارد، زیرا متقاضیان سفر در این جوامع برای دریافت خدمات گردشگری به این موارد توجه دارند. چنانکه در سفر به کشورهای غیراسلامی نیز مسلمانان به استفاده از خدماتی همانند غذاها و بازارهای با نشان حلال اهمیت جدی می‌دهند، بنابراین با تأکید بر برندهای حلال، می‌توان در جذب بازار گردشگری کشورهای اسلامی نقش‌آفرین بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.