گلزن تیم ملی ایران به آمریکا و سرمربی پیشین پرسپولیس اعتقاد دارد مهاجم سرخپوشان برای پیشرفت باید یکی مثل علی دایی را به عنوان الگویش انتخاب کند.

توصیه به طارمی و دلیل پیروز نشدن پرسپولیس در دربی/ منصوریان حق داشت خوشحالی کند!

به گزارش قدس آنلاین، دربی 83 با تساوی بدون گل به پایان رسید. آن هم در روزی که پیش‌بینی‌ها بر روی پیروزی شاگردان برانکو ایوانکوویچ متمرکز بود. اما در نهایت دو تیم به تقسیم امتیازها رضایت دادند. حمید استیلی که هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی پرسپولیس حضور در دربی بزرگ ایران را تجربه کرده، نقطه نظراتش پیرامون شرایط این بازی را در گفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین مطرح کرد. متن این گفتگو را می خوانید:

* قدس آنلاین: در خصوص کیفیت دربی 83 تحیلی های مختلفی صورت گرفته. تحلیل شما چیست؟
- استیلی: بازی خیلی کیفیت خوبی نداشت. نه تنها من، بلکه فکر کنم هواداران هم از این نتیجه راضی نشدند. چون نه گلی به ثمر رسید و نه به آن صورت برای هر دو تیم موقعیت گل خاصی به وجود آمد. هر دو تیم خیلی محتاط بازی کردند. منتظر این بودند که از اشتباهات یکدیگر بتوانند نهایت استفاده را ببرند. تنها مربیان دو تیم می توانند از این نتیجه راضی بوده باشند.

* بنابراین چنین نتیجه ای به درد هیچ کسی نخورد؟
- فکر کنم این تساوی بیشتر به کار پرسپولیس بیاید. چون این تیم در صدر جدول قرار دارد. اما استقلال پایین جدول است و می شد این بازی خیلی بهتر از کار در بیاید.

* آیا این تحیلی درست است که دو تیم بیشتر برای نباختن و مساوی آمده بودند؟
- بله، خیلی با احتیاط هر دو تیم بازی کردند تا بازنده نباشند. بیشتر دنبال اشتباهی از حریف بودند یا این که روی ضربات ایستگاهی به نتیجه لازم برسند. که هیچ یک از این موارد هم رخ نداد. در جریان بازی البته یکی دو موقعیت پیش آمد. توپی که نصیب طارمی شد طی یک فعل و انفعالات اتفاق افتاد. یا موقعیتی که نصیب کاوه رضایی شد،توپ از دست بیرانوند خارج شده بود.

* پرسپولیس ابزارهای لازم برای تکرار نتیجه دربی 82 را داشت، اما چه شد که موفق به این کار نشد؟
- پرسپولیس الان با یک گل خورده در 6 بازی بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.در این مسیر بیرانوند خیلی تأثیرگذار بوده است.او در این چند بازی گذشته اشتباهات خط دفاعی را جبران کرد.در نقطه مقابل پرسپولیس در خط حمله آن طراوت و شادابی را از خودش نشان نداده است.طارمی و علیپور هردو از شاگردهای من بوده اند.خیلی مهم است که در خط حمله بیشتر نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشیم.موردی که در دربی 83 من اصلا چنین حسی را در پرسپولیس ندیدم.از زاویه بسته به توپ ضربه می زدند که بی ثمر بود.در بازی مقابل تراکتورسازی هم همین مورد را مشاهده کردم.

* در پایان بازی علیرضا منصوریان به شدت خوشحال بود که تیمش شکست نخورده؟
- پرسپولیس اگر محتاط بازی نمی کرد، شرایطی را داشت که بتواند در این بازی پیروز میدان باشد. اما خب تصمیم با سرمربی بود.فرشاد احمدزاده را در جناح چپ پرسپولیس گذاشته بود تا مانع نفوذهای خسرو حیدری بشود.این حربۀ خوبی بود.اما خب خود فرشاد هم از کار خودش دور شد.من تنها محسن مسلمان را در اندازه های خودش دیدم که پاس خوب می داد.حرکت می‌کرد و توپ می گرفت.یا بیرانوند که روز خیلی خوبی داشت و بدون اشتباه بازی کرد.

* پیش بینی شما از نتیجۀ دربی چه بود؟
- من پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس را پیش بینی کرده بودم.

* شما چه دلیلی برای این حالت می توانید پیدا کنید؟
- خب تعطیلی لیگ یک مقدار از این بابت به پرسپولیس که روند خوبی را داشت،آسیب زد. چون پرسپولیس در شروع مجدد بازی ها آن شادابی شروع فصل را از خود نشان نداده است. شاید هم سایر تیم ها با روش بازی پرسپولیس آشنا شده اند.می آیند و نقاط قوت پرسپولیس را می بندند.البته آقای برانکو این توانایی را دارد پلن دیگری را مدنظر قرار بدهد تا اگر تیم به مشکل خورد،با سیستم دگیری کار را دربیاورد.چون بازیکنانی دارد که بتواندسریع تغییر سیستم بدهد.

* از مهدی طارمی صحبت کردید. به نظر می رسد پس از کسب عناوین مختلف در این دو فصل، قدری اشباع شده است؟
- این بازیکنان هنوز خیلی جوان هستند و نباید به این زودی اشباع بشوند.مهدی طارمی این توانایی را دارد که به راحتی در فوتبال اروپا بازی کند.باید الگوی خوبی برای خود ترسیم کند.مثلا علی دایی را ببیند که تا آخرین بازی‌هایش هم انگیزۀ بالایی داشت.یا خود ما که بازی می کردیم،تا آخرین لحظات انگیزۀ بالایی داشتیم.در پرسپولیس به دلیل داشتن این حجم از هوادار هر بازی برای خودش خیلی مهم است.به همین دلیل بازیکنان جوان فعلی پرسپولیس زود نباید اشباع بشوند.باید هر بازی تلاش بیشتری بکنند.خدا را شکر با مدیریت آقای طاهری تا حدود زیادی مسائل مالی پرسپولیس حل شده است.از همه مهمتر وجود ثبات در کار سرمربی،مدیریت و هیأت‌مدیره است.

* پرسپولیس این فصل با تیم فصل قبل چه تفاوت هایی پیدا کرده است؟
- همۀ این فاکتورهایی که ذکر کردم، می تواند سبب شود که پرسپولیس هرچه بیشتر بازی های بهتر و روان تری را از خودش به نمایش بگذارد.هانور که سال گذشته بازی های خوبی ارائه می دادند.همه هم از این موضوع راضی بودند.

* یاد تیم 98 می افتم که تمرین هایش هم مثل یک بازی دیدنش لذت بخش بود؟
- ما فاکتور انگیزه را خیلی خوب داشتیم. برای تیم بازی می کردیم. به فکر مردم بودیم تا خودمان.به همین خاطر با ابروی شکافته شده و مشکلاتی که داشتیم،می رفتیم و با تمام وجود بازی ی کردیم.مردم این حس را می دیدند.الان هم می بینند.هنوز بعد چندید سال که ما را می بینند،لطف و محبت دارند.

* کریم باقری هنوز با جدیت خاصی هم پای دیگر بازیکنان پرسپولیس تمرین می کند؟
-خیلی مهم است که فقط در حرف حرفه ای نباشی.باید در عمل هم رفتار حرفه ای داشته باشیم.باید حرفه ای هم زندگی کنیم.در دورۀ کوتاه بازی مان باید از خیلی خوشی ها بگذریم و قدر زمانی را ه که داریم،بدانیم.

* ارتباط نسل شما با هواداران هم بهتر بود.الان همه چیز خلاصه شده به انتشار پست هایی در اینستاگرام؟
-خب زمان ما این فضای مجازی نبود و ارتباط نزدیکی با مردم داشتیم.مسائل مالی‌مان خیلی فاصله با هم نداشت.اگر روزی سر تمرین مردم را نمی دیدیم کار برای مان خیلی سخت بود.دوست داشتیم هواداران روی سکوها باشند تا به عشق آنها تمرین و بازی کنیم.

* در مورد تعطیلی های مداوم لیگ اکثر مربیان گله دارند.حالا بعد از هفتۀ هفتم دوباره لیگ تعطیل اما جام حذفی دنبال خواهد شد؟
- خب تعطیلی ها خیلی زیاد است.باید برای جام حذفی هم فکری بکنند.با 4 بازی یک تیم می شود نماینده ایران در آسیا.برای حضور یک نماینده پرقدرت از این مسابقات در آسیا می توانیم بازی میان قهرمان جام حذفی با تیم چهارم لیگ برگزار کنیم.به نظر می رسد برای جام حذفی خیلی اهمیت قائل نیستند که لیگ را تعطیل اما حذفی را برگزار می کنند.
-------------------------------
گفتگو: صالح محمدرحیمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.