قدس آنلاین: در سوره مبارکه مائده آیه 54 در وصف یاران امام زمان(عج) آمده است که «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» یاران امام زمان علیه السلام ظلم ستیز و استکبارستیزند و آنها که در روزگار دفاع مقدس رزمیدند، استکبارستیز و ظلم ستیزی خود را نشان دادند و ثابت کردند که برای ظلم ستیزی و از بین بردن اسکتبار تا مرز جان دادن نیز می روند و آماده اند.

هفته دفاع مقدس هفته انتظار است/شباهت رزمندگان با یاران امام زمان(عج)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج)در رابطه با شباهت ها و ویژگی های مشترک رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با منتظران و یاران حضرت امام مهدی علیه السلام اظهار کرد: انتظار، یک نوع عمل است چرا که بزرگان و ائمه(ع) ما برای آن تعبیر «أفضل الاعمال» را به کار برده اند، پس انتظار کار و تلاش است.

وی افزود: پرکارترین افراد عالم هستی مجاهدان هستند به همین دلیل گفته اند که منتظر یعنی مجاهد در راه خدا. آدم هایی که در عالم دغدغه دین و دغدغه خدا را دارند، مجاهد هستند.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) تاکید کرد: بنابراین، انتظار یک تلاش هدفمند و خداگونه است. همانگونه که تلاش مجاهد خداگونه است.

وی تصریح کرد: تفاوت بچه های جبهه و جنگ با همه افراد در این بود و است که آنها دغدغه دین داشتند و یک فرد منتظر نیز دغدغه دین دارد. اگر گفته اند منتظر عین مجاهد است به این معناست که منتظر نیز برای دین و برای خدا دغدغه و غصه دارد.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته انتظار است، هفته یاد یار و هفته احیای حماسه و ایثار و شهادت است و احیای این فضا یعنی احیای مهدویت. یعنی ایجاد انگیزه برای جامعه منتظر. این هفته جامعه منتظر و منتظران را به حرکت وا می دارد. در این هفته الگوی منتظران به آنها معرفی می شود و به منتظران می فهماند که منتظر واقعی چه کسانی بودند؟

وی در همین رابطه تاکید کرد: ما هر چه هفته دفاع مقدس را پررنگ تر کنیم، هرچه از جبهه، شهدا، شهادت و فرهنگ دفاع مقدس بیشتر بگوییم، بیشتر و بهتر به سمت ظهور حرکت می کنیم. جوان ما برای منتظر شدن، باید با گلزار شهدا انس بگیرد. بهترین راهکار برای ایجاد جامعه منتظر سوق دادن جامعه به سوی الگوهای عملی است. الگوهایی که در عمل حرکت کردند و نشان دادند که آماده یاری هستند و وجودشان مالامال از یاری بود.

کارشناس مباحث مهدوی در ادامه به برخی از صفات یاران حضرت مهدی علیه السلام اشاره کرد و افزود: در بیان صفات یاران حضرت مهدی علیه السلام داریم که آنها مطیع محض حضرت مهدی(عج) هستند. ویژگی بارز یاران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه، اطاعت پذیری است و آنها که از نائب امام(عج) دفاع کردند مسلما آماده دفاع از شخص امام مهدی (عج) نیز بودند و هستند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) تاکید کرد: دفاع مقدس اطاعت در یک امتحان سخت بود. اطاعت در خوردن و خوابیدن نبود، اطاعت در یک سیر و شرایط طبیعی زندگی نبود، بلکه اطاعت در یک امتحان سخت بود یعنی اطاعت در جنگیدن و رزمیدن. دفاع مقدس اطاعت از نائب امام عصر(عج) بود و هر کس که این اطاعت را داشت و امروز نیز بر این اطاعت استوار و پابرجا مانده، خود را برای اطاعت از امام مهدی(عج) آماده می کند.

حجت الاسلام کفیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در وصف یاران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه آمده است که آنها اهل مناجاتند، اهل سحر و شب زنده داری هستند؛ یارام امام زمان(عج) عاشقان پرستش خدا و عاشقان رکوع و سجودند. جبهه های دفاع مقدس نیز پُر بود از سحرخیزی، از شب زنده داری، مملو از تهجد و نجواهای عاشقانه.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه مائده آیه 54 در وصف یاران امام زمان(عج) آمده است که «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» یاران امام زمان علیه السلام ظلم ستیز و استکبارستیزند و آنها که در روزگار دفاع مقدس رزمیدند، استکبارستیز و ظلم ستیزی خود را نشان دادند و ثابت کردند که برای ظلم ستیزی و از بین بردن اسکتبار تا مرز جان دادن نیز می روند و آماده اند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت افزود: یاران امام مهدی(عج) «رُحَماءُ بَینَهُم» هستند. انس آنها بالاست. یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه کینه و بغض ندارند. انس و الفت دارند «بنا یؤ لف الله بین قلوبهم» دل های آنها یک دله است. همانگونه که بسیجی میدان جنگ در اوج تیر و خمپاره و حمله به دشمن وقتی به هم سنگری خود می رسید او را می بوسید، برای سلامتی دوست خود جان می داد. در اوج عطش آب را به دیگری تعارف می کرد. یعنی در اوج مبارزه با دشمن و در اوج حالت «اشداء علی الکفار» به دوست که می رسید و «رحماء بینهم» می شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صفات یاران حضرت مهدی علیه السلام در 8 سال دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و امید آن که ادامه پیدا کند. 8 سال دفاع مقدس نشان عملی جبهه منتظران بود. یاران امام مهدی(عج)‌هر آنچه خواهند از خدا خواهند؛ «یَبتَغونَ فَضلًا
مِنَ اللَّهِ » در میدان جنگ نیز همه امدادها از خدا بود، همه امیدها به حضرت حق بود و «الله یُِأیِد بنصره لمن یشاء» دل ها و وجودها به امداد خدا بود که همین حالت در زمان ظهور نیز وجود دارد و همه جا یاد خدا جاری است. در فضای انتظار باید پیوند با خدا بالا باشد و همه چیز را از خدا خواست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.