یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در حالی که برخی از مردم جهان در فقر و گرسنگی به سر میبرند ثروت‌های دنیا صرف ساخت سلاح‌های کشتار جمعی می‌شود.

هرجا ویرانی و قتل وجود دارد نام عربستان نیز دیده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: خیانت، شرابخواری، دزدی و زنا چهار چیزی است که اگر در خانه‌ای باشد آن خانه را بی برکت می‌کند و وقوع یک از آنها در خانه و جامعه برای تخریب کافی است چه رسد به اینکه این مسائل با یکدیگر وجود داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر انوع و اقسام خیانت در حال انجام است، گفت: به عنوان نمونه در گذشته کلاهبرداری از طریق شبکه‌های هرمی شکل می‌گرفت اما امروز از طریق بیع‌های مختلف دست به درآمدزایی‌های می‌زنند که با کلاهبرداری همراه است.

 تبلیغ انحراف‌های اخلاقی در فضای مجازی

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی برخی از انحرافات اخلاقی نیز در حال تبلیغ است که انسان حتی از بیان کردن این مسائل شرم دارد.

وی در ادامه با اشاره به فقر و گرسنگی که برخی از مردم جهان از آن رنج می‌برند بیان داشت: این درحالی است که با وجود چنین مشکلاتی بیشترین ثروت دنیا به جای کمک به فقرا و نیازمندان صرف ساخت سلاح‌های مخرب می‌شود.

وجود فقر در عربستان

آیت الله مکارم شیرازی به نعمت‌هایی که در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام قرار داد اشاره کرد و افزود: نفت یکی از این نعمت‌ها است که عربستان از آن برای تخریب جهان استفاه می‌کند در حالی که در این کشور خانواده‌هایی وجود دارند که در نهایت فقر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با همین سلاح‌ها بود که آمریکا به نام دفاع از مردم سوریه و مبارزه با داعش به سوره حمله کرد که موجب کشته شدن ۹۰ سرباز سوری شد.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد:  هرجا ویرانی و قتل وجود دارد نام عربستان نیز دیده می‌شود که همه اقدامات برگرفته از مذهب جعلی وهابیت است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این مهم وظیفه همه مسلمانان است ابراز کرد: نباید این فریضه را ترک کر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.