قدس آنلاین- تبریز: رئیس منطقه 4 سازمان دامپزشکی کشور در مورد عدم همکاری مناسب دامداران در بحث فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی هشدار داد.

هشدار درباره شیوع مجدد بیماری تب برفکی/ در صورت عدم همکاری آغاز تلفات دامی از آبان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، امیرحسین بهداد در مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه 4 کشور در مورد عدم همکاری مناسب دامداران در بحث فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی هشدار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه الان در استان آذربایجان‌شرقی این بیماری کاملا کنترل شده است و واکسن هم به میزان کافی وجود دارد ولی اگر دامداران همکاری نکنند و استقبال نکنند، همان تلفاتی را که در چند ماه گذشته داشته‌ایم، قطعا در آبان ماه سال جاری نیز تکرار خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: به تمام دامداران و روستائیان توصیه می‌شود که به خاطر بهای ناچیز واکسن که برای هر گاو سه هزار تومان می‌باشد، دام‌های خود را در معرض خسارت بیشتر قرار ندهند و با واکسیناتورهای این اداره همکاری های لازم را انجام دهند.

جهان‌پیما مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور نیز در مورد تامین واکسن تب برفکی در کشور اطمینان داد و گفت: در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی، واکسیناسیون فقط بر روی جمعیت دام سنگین انجام می‌شود و واکسن کافی برای این طرح وجود دارد.

در این نشست مسائل و معضلات مربوط به حوزه دام بویژه واکسیناسیون تب برفکی در فاز اخیر، مشکلات و موانع اجرای طرح میزان شیوع بیماری بروسلوز، پایین بودن تعرفه واکسیناسیون بخش غیردولتی کمبود واکسن‌های استراتژیک، عدم تامین به موقع غرامت دام‌های راکتور سل و بروسلوز و عدم همکاری مناسب دامداران در بحث واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین و چند موضوع در حوزه‌های دیگر دامپزشکی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در پایان مجمع، پیشنهادات استان‌ها برای بهبود روندکاری در این زمینه مطرح شد و مقرر شد توسط نماینده سازمان به اطلاع و نظر ریاست سازمان دامپزشکی کشور برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.