قدس آنلاین-ساحل عباسی: بعد از گرفتن دیپلم با یکی از دوستانم سه روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی به مشهد رفتیم...وقتی جنگ شد دیگر پولی برای خورد و خوراک نداشتیم وبلیطی هم برای برگشت پیدا نکردیم

مهران رجبی: عاشق دعای کمیل های حرمم/ دوست دارم در فیلمی با موضوع امام رضا (ع) بازی کنم

ضامن چشمهان  آهو خسته دلان و بی تابان به کنار پنجره فولاد می آیند تا نگاهشان کنی به مهری از رافتی که نشان مهربانی شماست. چشمهای خسته زایرانت که بارانی است با حسرت به کبوترانی نگاه می کنند که گرداگرد ضریحت در پروازند. دخیل التماس زایرانت تو را صدا می کند یا امام رضا ...امام رضا تویی که میزبان ما هستی میزبان دلتنگی ها و امیدهایی که از دور و نزدیک به ضریحت گره می زنیم این بارو هر باری که سلامت میکنیم دستهایمان خالی وچشمهایمان پر از تمنای نیاز است به دادمان برس یا علی بن موسی الرضا...اینجا همه میهمان تو هستند هر کسی که در ایران است میهمان توست میزبان خوبی هستی قرنهاست که میزبان دل شکستگان و خستگانی هستی که از دور و نزدیک قصد قربت می کنند تا بیایند و معطر کنی وجودشان را از نگاه محمدیت (ص) ...اینک در ایام دهه ی ولایت و امامت و شادمانی اهل بین علیهم السلام چند دقیقه ای با مهران رجبی به گفتگو نشستیم تا شرحی باشد بر  دلدادگی اش را به آستان علی ابن موسی الرضا علیه السلام .

اولین سفرم به مشهد دو سه روز قبل از حمله عراق به ایران بود

دو سه روز قبل از حمله  ایران به عراق برای اولین بار با یکی از دوستانم عازم مشهد شدیم تا امام رضا علیه السلام را زیارت کنیم. رسیدن به سن جوانی و اینکه می توانستیم به تنهایی و دور ازخانواده سفر کنیم لذت خاصی داشت بنابراین تصمیم گرفتیم به یکی از شهرها سفر کنیم اما جایی بهتر از مشهد و سفری بهتر از پای بوسی امام رضا نمی توانست نظر من و دوستم را جلب کند، بنابراین با گرفتن بلیط قطار عزم سفر کردیم. دو سه روز از رفتن به مشهد و زیارت امام رضا علیه السلام گذشته بود که صدام حسین به ایران حمله کرد تجاوز عراق به خاک ایران تبعاتی داشت از جمله کم شدن بلیط هواپیما و اتوبوس و قطار و گران شدن آنها و در این دو سه روز تقاضا برای سفر به دلایل حملات عراق به ایران افزایش یافته بود و کشور در وضعیت پیچیده ای به سر می برد من و دوستم که سفری دو سه روزه برنامه ریزی کرده بودیم در عمل انجام شده قرار گرفتیم و با جیب خالی امکان بازگشتن به تهران را پیدا نکردیم چرا که از بلیط خبری نبود.

با صد تا یک تومانی به مشهد سفر کردیم

با رسیدن به مشهد مقدس  ، درنزدیک حرم اتاقی در مسافرخانه ای  اجاره کردیم در حالی که دارایی ما برای کل رفت و آمد  صد تومان بود. شبی ده تومان هزینه هتل دادیم و مقداری هم برای بلیط قطار بازگشت نگه داشتیم و مابقی را خرج خورد و خوراک و کمی هم سوغاتی کردیم بی خبر از اینکه عراق به ایران تجاوز می کند ودیگر بلیطی برای بازگشت پیدا نمی  کنیم. هیچ گاه آن نان وخربزه مشهدی را که  به ما مزه کرد را فراموش نمی کنم. یک روز که همچنان دنبال تهیه بلیط بودیم پولی برای تهیه غذا نداشتیم بنابراین در یک نانوایی رفتیم و از شاطر خواهش کردیم که دو سه نان مجانی! به ما بدهد که البته داد. آن سوی خیابان جلوی پارک نادری خربزه فروشی بساط کرده بود خربزه شکسته ای وسط بساطش بود با سه تومان آن را خریدیم و آن روز را با نان و خربزه گذراندیم.

سفر به مشهد یکی از سفرای ثابت بنده است و خوشبختانه همیشه مورد توجه و لطف مردم عزیز مشهد قرار دارم. برخی اوقات به دلیل همهمه مردم و لطف و محبت بیش از حد آنها به بنده شاید نتوانم از نزدیک خدمت امام رضا علیه السلام برسم بنابراین مجبورم از بیرون و رو به روی حرم به امام عزیزمان سلام کنیم ودست بر سینه خدمت این عزیز عزیزتر از جان عرض ادب و خاکساری کنم.

مجبورم نیمه های شب به حرم بروم

یکی از مهمترین دلایلی که منجر به عدم حضور همیشگی بنده در حرم قدسی امام رضا علیه السلام می شود لطفی است که مردم برای گرفتن عکس با اینجانب از خود نشان میدهند. برخی اوقات تعداد هموطنان آنقدر زیاد می شود که وقت بسیاری از بنده می گیرد بنابراین مجبور می شوم یا به صورت ناشناس به مشهد و حرم بروم یا از دور خدمت آقا امام رضا عرض ادب کنم. متاسفانه در صورتی که تمایلی به عکس گرفتن نشان ندهم فردای آن روز متوجه گلایه و نارضایتی شهروندان عزیز و اعتراض آنها از شبکه های اجتماعی می شوم از یاین رو تصمیم می گیرم کمتر اسباب ناراحتی مردم را فراهم کنم. چند هفته پیش برای زیارت به مشهد مقدس سفر کردم دلم برای زیارت امام رضا علیه السلام پر پر میزد بنابراین تصمیم گرفتم استتار شده با کلاه؛ عینک آفتابی و ماسک وارد حرم شوم. عینک و ماسک منظره وحشتناک و سختی را در آن گرما به وجود آورده بودند مجبور شدم ماسک را بردارم. با برداشتن ماسک چندین نفر دورم جمع شدند و همگی خواهان گرفتن عکس شدند این روند ادامه داشت بنابراین از رفتن به حرم منصرف شدم و به هتل برگشتم تا در نیمه های شب هنگامی که حرم نسبت به سایر اوقات خلوت تر است به زیارت امام رضای عزیزمان بروم.

امام رضا مهربانترین امامی است که ما ایرانیان باید از حضور ایشان و ورودشان به خاک ایران تشکر نماییم چرا که حضور امام رضا برکتی است ویژه برای کشور عزیزمان. به نظر بنده حرم امام رضا علیه السلام مرکز ایران است و این حرم نه تنها مشهد مقدس را بلکه کل ایران را مطهر کرده است. امام رضا علیه السلام از خاندانی است که خداوند به پاکی و طهارت آنها گواهی داده است. هنگامی که ناپاکی از کسی دور شود بهترین ها جایگزین آن خواهد شد از این رو امام رضا علیه السلام منبع  معرفت، محبت و انسانیت است و ایرانیان به اینکه میزبان ذخیره عظیمی از لطف و مهربانی و سخاوت و طهارت هستند شاکر خداوند متعال اند که به مردم ایران لطف نموده اند تا پیرو و دوستدار مردی از سلاله پیامبر باشند که  ناپاکی از این خاندان دور است و چون خداوند در قرآن کریم به پاکی ابدی این بزرگواران تاکید کرده است بنابراین من وهر ایرانی هر لحظه و هر ثانیه باید شکر گزار خداوندی باشیم که قدوم  بهترین و پاکترین بشرش را به ایران رساند تا همواره از حضور امام رضای عزیز همچون بهشت خداوندی معطر باشد.

عاشق دعای کمیل های حرمم

دعای کمیل شبهای جمعه بخصوص هنگام غروب تابستان ها صفای خاصی دارد هنگامی که اواخر هفته در مشهد هستم سعی می کنم حتما از فرصت مغتنم دعای کمیل استفاده کنم تا با قرار گرفتن در آن فضای معنوی در جوار امام رضا علیه السلام کسب فیض کنم. چند وقت پیش به همراه خانواده برای زیارت حرم امام رضا علیه السلام در مشهد بودیم اتفاقا شب جمعه ای بود و با خانواده قرار گذاشتیم تا در کنار هم در صحن و سرای آن بارگاه ملکوتی دعای کمیل را در جوار امام عزیزمان قرئت کنیم بنابراین برای اینکه از دید مردم و عکس گرفتن ها ومحبت کردنهایشان کمی دور بمانم مجبور شدم با کلاه و چفیه در کنار خانواده ام دعا بخوانم جالب است اطرافیانم و کسانی که از آن دور و بر رد می شدند بسیار عجیب به من نگاه می کردند که این آقا چرا در این هوا خود را آنقدر پوشانده است به یاد می آورم به همسرم گفتم سرم را پایین می اندازم احتمالا از بزرگی بینی ام لو بروم که من مهران رجبی هستم.

خوش به حال کبوترهایی که طواف می کنند این بارگاه نورانی را

عاشق کبوترهای حرم هستم و آنها را بسیار دوست دارم برخی اوقات تا جایی که وقت داشته باشم سعی می کنم برایشان دانه بخرم وبه تماشا بایستم و به حال آنها غبطه بخورم که خوش به حال شما که همیشه طواف می کنید این بارگاه نورانی را.

دوست دارم در فیلم هایی با موضوع امام رضا (ع) بازی کنم

از اینکه در فیلم یا سریالی که برای امام رضا علیه السلام و با موضوع زیارت ایشان ساخته شود بازی کنم بسیار مسرور می شوم اتفاقا چندی پیش به عنوان یک معلمی که به اتفاق ده نفر از دانش آموزان خود با قطار برای زیارت  به مشهد رفته بودیم  در فیلمی بازی کردم که از این راه بتوانیم دانش آموزان را با سیره امام رضا علیه السلام آشنا کنیم.

فضای مشهد توسه یافته تر از مکه مکرمه است

مجموعه فعالیت های صورت گرفته در حرم مطهر و جوار آن نشان می دهد عملکرد آستان قدس در سالهای گذشته بی نظیر بوده است. گسترش آبرومندانه ومهندسی بی نظیر و طراحی چشم نواز بگونه ای بوده که دسترسی زایرین را به حریم حرم واطراف آن بی نظیر کرده است. به نظر می رسد فضای اطراف حرم  و توسعه ای که در مشهد مقدس انجام شده به مراتب بهتر از فضای مکه مکرمه است چرا که مردم  در این مجموعه با امنیت و آرامش زیارت کرده واز خدمات بی نظیری اعم  از فرهنگی و خدماتی بهره مند می شوند.

دلم همیشه غزل خوان این در است

دستم اگر به لمس ضریح نمیرسد اما دلم همیشه غزل خوان این در است.

از امام رضا می خواهم برای موضوعات سیاسی دعایمان کند.

از امام رضای عزیز این عزیز آسمانی می خواهم که برای عاقبت به خیری نسل جوان کشورمان  دعا کنند و در کنار آن برای پیروزی جمهوری اسلامی بر تمامی دشمنان بخصوص در مسایل سیاسی دعا گوی ما باشند چرا که هدف ما تعالی همان آموزه های بت شکنانه ای است که ازائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.