نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: غدیر به معنای حاکمیت امامت و رساله سیاسی و اعتقادی شیعیان است که باید به عنوان یک جریان فکری و دکترین سیاسی به دنیا عرضه شود.

غدیر حاکمیت امامت و رساله سیاسی و اعتقادی شیعیان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در ویژه برنامه شام عید غدیر که در صحن جامع رضوی برگزار شد، به موضوع غدیر و حاکمیت اسلامی پرداخت.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه واقعه غدیر فقط به یک جریان تاریخی ختم نمی شود، گفت: اینکه امروز شیعیان غدیر را عید الله اکبر اعلام می کنند، تنها تجدید خاطره یک حادثه تاریخی در 1400 سال پیش نیست، بلکه غدیر یک خط ثابت قطعی سیاسی و راهبرد عظیم حاکم بر زندگانی اجتماعی امت اسلام در همه شرایط است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه غدیر اعلام یک راهبرد و خط گرایش قطعی در تداوم زندگی است، بیان کرد: خدای متعال با خلق رسول الله، افزون بر مسئولیت انتقال وحی و هدایت، رهبریت جامعه را نیز تقدیر نمود.
وی عنوان کرد: پیامبر(ص) در غدیر تمام فراز و نشیب های زندگانی اجتماعی و سیاسی شیعیان را تشریح و در 70 روز باقیمانده از عمر خود بارها مسئله غدیر خم و امامت را معرفی کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز تجلی غدیر بر روی کره زمین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حقیقت ماهیت اصلی و قطعی این نظام ولایی است که تمام تهاجم دشمن هم به همین نقطه است.
وی غدیر را اندیشه مبتنی بر حاکمیت الله بر مردم معرفی و ابراز کرد: خداوند متعال در پنج نقطه از قرآن کریم، دکترین سیاسی و حکومت در جامعه اسلامی را تبیین کرده است، لذا در کنار حکومت الهی هر جریان سیاسی غیرالهی که بخواهد رهبریت و مدیریت جامعه را به دست بگیرد طاغوت به شمار می رود.
امام جمعه مشهد مقدس وجود مبارک امام زمان(عج) را حاکمیت الهی عصر حاضر برشمرد و اظهار کرد: اکنون که ایشان بر اساس رسالت جهانی خود در دسترس مردم نیستند، ولی فقیه نائب آن حضرت و مورد مراجعه مردم است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل امروز نظام اسلامی دشمنان داخلی هستند، بیان کرد: دشمنان داخلی به خوبی می دانند اگر ولایت فقیه در این کشور ادامه یابد، آن¬ها برای کسب ثروت های گسترده و شهوت رانی ناتوان خواهند بود.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگر سخنانش کشور را به قلعه ای تشبیه کرد که دشمن به خاطر وجود رهبری نمی تواند از دیوارهای آن وارد شود، اظهار کرد: قلعه نظام اسلامی یک دروازه باز مردم سالاری دارد که اگر از این دروازه محافظت نشود عناصر نفوذی دشمن از این دروازه وارد شده و نظام را از درون واژگون می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.