قدس آنلاین- سعید کوشافر: اعضای خانواده برای زیارت رهسپار مشهد شدند، می‌خواستند ایام خوشی را در کنار هم باشند، پس تصمیم گرفتند بجای چند خودرو همگی با یک مینی بوس عازم سفر شوند.

طمع دزد برای اخاذی از مالباخته کار دستش داد

ایام بسیار خوبی بود، هم هوا یاری کرد و خنکای شبهای شهر به آنها آرامش بخشید و هم روزهای زیارت در کنار هم برایشان بسیار لذت بخش بود.

چند روزی مهمان پایتخت معنوی کشور بودند که تصمیم گرفتند شبی را در یکی از ییلاقات سپری کنند. ساعتی بعد وقتی از تفریح برگشتند متوجه شدند که داخل مینی بوس همه چیز بهم ریخته است. انگار کسی دنبال چیزی می‌گشته، هر کس دنبال اشیاء قیمتی خود بود تا اینکه راننده گفت کیف حاوی مدارک و اسنادش که مقداری هم پول نقد داخل آن بوده گم شده است. در اولین کلانتری موضوع این سرقت مطرح شد، اما هنوز این مسافران بازنگشته بودند که تماسی با موبایل مالباخته برقرار شد، آقای سارق حاضر بود در قبال پول کیف حاوی مدارک را بازگرداند، او البته تهدید کرد که این قیمت فقط برای امشب است، در مقابل هر شب تأخیر قیمت دو برابر می‌شود. مرد مسافر مستأصل شده بود، از یک سو برای دریافت المثنی این مدارک باید مدتها سرگردان اداراتی می‌شد که هر کدام برای پاسخگویی هزار جور مسأله جلوی پایش می‌گذارند و پرداخت پول به حرفه بود، از سوی دیگر اگر این پول را می‌پرداخت سارق هر روز جری‌تر می‌شد و سراغ مسافران دیگری می‌رفت.

پس موضوع را به پلیس اطلاع دادند، مأموران به محض دریافت خبر عملیات دستگیری این سارق اخاذ را با شگردها و شیوه‌های خاص پلیس ریخته و پلیس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

او که جوانی سابقه‌دار و معتاد بود و مقداری موادمخدر را هم همراه داشت خیلی زود اتهامش را پذیرفت و همدست خود را هم معرفی کرده او گفت که تحت عنوان راننده آژانس وارد محوطه پارکینگ مجتمع‌های تجاری و مراکز تفریحی می‌شده است، او سپس سراغ خودروهایی می‌رفته که مالکان آنها غفلت کرده و اشیاء قیمتی لپ تاپ یا کیف خود را در ماشین جای می‌گذاشتند و به نگهبان پارکینگ‌ها اعتماد می‌کردند، آنها سپس با شگرد خاصی وارد خودرو شده و این وسایل را به سرقت می‌بردند، پول و اشیاء قیمتی را برای خود برداشته و با سوءاستفاده از بروکراسی پیچیده ادارات دولتی برای صدور مدارک المثنی که مردم حسابی از آن می‌ترسند و گاهی دهها برابر خروج روی دستشان می‌گذارد با آنها تماس گرفته و درخواست مبلغی پول در ازای مدارک می‌کردند و مردم هم برای اینکه ماهها وقت‌شان در ادارات تلف نشود و کلی پول هزینه نکنند حاضر به پرداخت مبلغ درخواستی آنها می‌شدند. این داستان حکایتی که مشابه آن طی روزهای گذشته در همین حوالی رخ داده و در همین راستا سرهنگ عباسی نظافتی، فرمانده انتظامی شهرستان بینالود به خبرنگار خط قرمز گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به دایره تجسس پاسگاه انتظامی حصار گلستان اعلام کرد چهار روز قبل تعدادی گردشگر را به یکی از مجموعه‌های تفریحی شهر طرقبه برده است و در بازگشت متوجه شده است از داخل مینی بوس وی که در پارکینگ مجموعه پارک بوده کیف محتوی 100 هزار تومان وجه نقد و تعداد زیادی مدارک و اسناد به سرقت رفته است.

در ادامه نیز شب گذشته سارق طی تماس تلفنی با وی اعلام کرده است در قبال اخذ مبلغ 400 هزار تومان حاضر است کلیه مدارک را به وی مسترد کند و در صورت تأخیر در پرداخت پول به ازای هر شب تأخیر 200 هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

سرهنگ عباس نظافتی افزود: مأموران تجسس پس از دریافت این خبر بلافاصله هماهنگی‌های قضایی را انجام داده و ضمن راهنمایی مالباخته با استفاده از شیوه و شگردهای پلیسی سارق را طی عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر و مقدار هفت گرم موادمخدر از نوع شیره تریاک از وی کشف کردند.

این سارق 27 ساله که چندین فقره سابقه سرقت وموادمخدر در پرونده خود دارد پس از انتقال به پاسگاه انتظامی حصار گلستان ضمن قبول جرم خود اعتراف کرد با همدستی فردی 29 ساله که تحت عنوان مسافرکش آژانس به پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری و تفریحی وارد می‌شده است و اقدام به سرقت محتویات داخل خودروها کرده و برای استرداد مدارک از مالباختگان وجه نقد دریافت می‌کرده‌اند که در ادامه این مأموریت همدست دیگر وی نیز دستگیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.