رسانه‌های حامی دولت که در زمان تصویب برجام به بزرگنمایی نتایج برجام می‌پرداختند امروز در موضعی متناقض در حال تقلیل وعده‌های برجامی دولت هستند.

 دولت چگونه با جیب خالی به مردم وعده خرید هواپیما داد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، این روزها که بایستی مردم ثمره برجام را ببینند و دولت بایستی وعده‌ها و قول‌هایی که به مردم داده را عملی سازد، شاهد فراموشی این وعده‌ها توسط دولت و حامیان رسانه‌ای آن هستیم. همان رسانه‌هایی که دیروز محمد جواد ظریف را در قامت و لباس امیرکبیرزمانه به افکارعمومی معرفی می‌کردند اینک در موضعی واژگون و جالب توجه در حال بهانه‌جویی برای توجیه چرایی عدم عمل دولت به وعده‌هایش هستند.

روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب است که با تیتر «خرید هواپیما با جیب خالی!» به توجیه عدم عمل دولت به یکی از وعده‌هایش پرداخت و نوشت: «‌کاهش 50 درصدی قیمت نفت در دولت تدبیر و امید و اضطرار هر ماهه برای تامین مبالغ یارانه و همچنین کارشکنی‌ها در مسیر اجرای ipc و به تبع آن افزایش درآمدی دولت و مشکلات بانکی ناشی از تاخیر در اجرای توافق FATF تامین اعتبار را برای خرید یکجای 100 هواپیمای مدرن با مشکل مواجه نموده است.»

 دولت چگونه با جیب خالی وعده خرید هواپیما داد؟

این رسانه حامی دولت افزوده است: چنین وضعیتی اما دولت و در راس آن وزیر مسکن، راه و شهرسازی را توسعه خطوط هوایی و خرید هواپیما منصرف ننموده است. برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری کاپا را باید در این راستا تفسیر کرد. سعید مقیمی مشاور و کاشناس خطوط هوایی تجاری در اینباره به افتاب یزد گفت: «آنها آمده‌اند تا برای سرمایه‌گذاری در کشور مجاب شوند. بدیهی است که شرکت‌های بزرگ هواپیمایی خارجی به خوبی از مشکلات داخلی ما آگاه هستند و به راحتی ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را نخواهند پذیرفت.»

 دولت چگونه با جیب خالی وعده خرید هواپیما داد؟

توجیهات این روزنامه زنجیره‌ای در حالی است که برجام قرار بود در هر دو حوزه برای کشورمان گشایش اقتصادی ایجاد کند. یعنی هم پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد نماید و هم اینکه زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان را فراهم کند. در همان اوائل شکل‌گیری برجام نیز روزنامه‌های اصلاح‌طلب همواره از رفت و آمد هیئت‌های تجاری و اقتصادی خارجی به کشورمان به عنوان یکی از دستاوردهای برجام سخن می‌گفتند که قرار بود زمینه سرمایه‌گذاری و پیشرفت در کشورمان را فراهم کند اما گویی رفت وآمد و جلسات مختلف در هتل‌های لوکس تهران در سایه برجام هیچ نتیجه‌ای برای کشورمان در بر نداشته است و بنابر اطلاع‌رسانی روزنامه آفتاب یزد سرمایه‌گذاران غربی کمتر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را قبول می‌کنند که این هم از مواهب برجام است که بایستی این سئوال را از روزنامه مذکور داشت که امیرکبیری که آنها در روزنامه‌شان معرفی کردند پس چه کار مهمی انجام داده است؟

 دولت چگونه با جیب خالی وعده خرید هواپیما داد؟

البته قصه خرید هواپیما بعد از برجام در کشورمان سر دراز دارد و حتی به آبروریزی گرفتن عکس یادگاری با یک فروند هواپیمای ایرباس 350 نیز همراه شد.

 دولت چگونه با جیب خالی وعده خرید هواپیما داد؟

در این رابطه، زمانی که این هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین نشست، خبرنگاران، برخی از مقامات فرودگاهی و البته تعدادی از کادرهای پروازی ایرانی، با این هواپیما عکس یادگاری گرفتند و گوشه گوشه این هواپیما را برای گرفتن عکس زیر و رو کردند و در نهایت آنچه تیتر رسانه‌ها شد، عکس یادگاری ایرانیان با چهره های خندان با یک هواپیما بود؛ درست مانند روزی که اولین اتومبیل ها به ایران آمدند و دوربین‌ها، عکس یادگاری ایرانیان با این موجودات عجیب الخلقه را ثبت و ضبط کردند.

 دولت چگونه با جیب خالی وعده خرید هواپیما داد؟

رسانه‌های حامی دولت در یک آلزایمر خود خواسته این تبلیغات حماسی که به عنوان رونمایی از دل‌خوش‌کنک برای ایرانیان از آن یاد شد را از یاد برده‌اند و اینک به طرق مختلف درحال تخفیف وعده‌ها و پاک کردن قول‌های دولت از ذهن و دل مردم هستند و بهانه‌جویی می‌کنند، فارغ از اینکه همین بهانه‌ها از جمله بی‌پولی و عدم سرمایه‌گذاری بخش خارجی خود وعده‌های دیروز برجامی دولت بوده که عملی نشده است.

 دولت چگونه با جیب خالی به مردم وعده خرید هواپیما داد؟//اماده انتشار
 دولت چگونه با جیب خالی به مردم وعده خرید هواپیما داد؟//اماده انتشار

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.