دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌های جداگانه‌ای آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

 استفاده از قدرت نرم در تحقق پیشرفت علمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌های جداگانه‌ای آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

در بخشی از بیانیه به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: فرارسیدن هفته دفاع مقدس و سی و ششمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی دشمنان اسلام و ایران یادآور درخشان‌ترین فراز و برهه از تاریخ پرافتخار ملت ایران، در مقابله با تجاوز دشمنان و دفاع از استقلال و سربلندی ملت است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: روحیه ایثار و مقاومت بود که توانست در عرصه جهاد علمی و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به قله‌های رفیع علم و فناوری، دانشمندان جوان و متدین این آب و خاک را یاری رساند تا بدون ترس از تحریم و ترور گام‌های خود را استوارتر و مستحکم تر بردارند و بدون شک استمرار این موفقیت‌ها و عبور از مسیر سخت سربلندی، نیاز به باز تولید و باز تعریف ابعاد مختلف این قدرت نرم در همه عرصه‌ها دارد.

در بیانیه دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: در ابتدای مهرماه هرسال نهاد تعلیم و تربیت کشور جان تازه‌ای می‌گیرد و دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش علمی خود را آغاز می‌کنند و صد البته معلمان و اساتید دانشگاه هم در این مسیر مبارک یاری رسان و راهنمای دانش آموزان و دانشجویان هستند.

این بیانیه می‌افزاید: در این راستا و به منظور استفاده بهینه از فرصت‌ها و منابع و ذیل اسناد بالادستی و راهبردی "نقشه جامع علمی کشور" و "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" گام های بلندی برداشته شده و امید است که این گام های بلند استوارتر و مستحکم تر استمرار یابد.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: از جانب دیگر در سال جاری که از جانب رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گرفته و با در نظر گرفتن نقش غیرقابل انکار "اقتصاد دانش بنیان" در تحقق "اقتصاد مقاومتی" وظیفه و رسالتی مضاعف بر دوش جامعه علمی کشور نهاده شده تا با تمام توان برای تحقق این مهم بکوشند و امید است در سایه عنایات خداوند متعال در این مسیر به اهداف بلندی نائل شوند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید، بر لزوم تلاش در مسیر تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.