رضایی با اشاره به اینکه واقعه دفاع مقدس حادثه بسیار مهمی در تاریخ ایران است، گفت: از این حادثه می‌توانیم برای امنیت، اقتصاد و زندگی عمومی خود درسهای فراوانی بیاموزیم و می‌توانیم بگوئیم دفاع مقدس دانشگاه بزرگی برای نظامیان و شهروندان است.

 آل‌سعود آرزوی ناامنی در ایران را به‌گور می‌برد / وحشت خلبان‌های آمریکایی از نیروهای ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محسن رضایی ساعتی پیش در یادواره 45 شهید شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و خدمات ترابری و پشتیبانی نفت با اشاره به پیام عید غدیرخم اظهارداشت: مفتخر هستیم که علی بن ابیطالب(ع) صالح ترین فرد در روی زمین پس از پیامبر(ص) امام ما است و همه شیعیان را به نام آن امام همام می‌شناسند.

وی با تبریک همزمانی عید سعید غدیر خم و آغاز هفته دفاع مقدس افزود: این تقارن و مناسبت را به همه به ویژه به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تبریک عرض می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عظمت دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی گفت: دفاع مقدس یکی از حوادث بی نظیر در تاریخ ایران است و این سرزمین در طول تاریخ شاهد حوادث بزرگی بوده که در تاریخ درباره آنها به تفصیل سخن گفته شده است.

وی افزود: سرزمین ایران قبل از اسلام شاهد کشورگشایی اسکندر و حکومت‌های ایرانی بود و پس از اسلام نیز ایران در نقطه کانونی جنگهای جهانی اول و دوم قرار گرفت به گونه‌ای که کارشناسان این سرزمین را منطقه‌ای حادثه‌ خیز می‌دانند.

رضایی با اشاره به اینکه واقعه دفاع مقدس حادثه بسیار مهمی در تاریخ ایران به شمار می‌رود تاکید کرد از این حادثه می‌توانیم برای امنیت، اقتصاد و زندگی عمومی خود درسهای فراوانی بیاموزیم و می توانیم بگوئیم دفاع مقدس دانشگاه بزرگی برای نظامیان و شهروندان است.

وی گفت: حکومت پهلوی پیش از انقلاب اسلامی دارای دو چهره بود یک چهره که قدرت نظامی منطقه به حساب می‌آمد و در باطن همین چهره نظامی، بدون اجازه آمریکا و اسرائیل اجازه استفاده از هیچ یک از تجهیزات خود را نداشت.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانمندی‌های ملت ایران آزاد شد و توانستند صحنه‌های پرافتخاری را رقم بزنند.

رضایی تصریح کرد: اقتداری که امروز ایران اسلامی دارد از دل جنگ 8 سال دفاع مقدس خارج شده است، امروز ایرن  اسلامی قدرت بلا منازع دفاعی، امنیتی و نظامی در منطقه است و توان موشکی ما امروز به برد 2هزار کیلومتری رسیده است و در زمینه صرفه جویی نیز هزینه تامین این نوع سلاح‌های پیشرفته به یک دهم رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر از خلبانهای هواپیماهای پیشرفته آمریکایی این سوال پرسیده شود که از نیروهای روسیه وحشت بیشتری دارید یا نیروها دریایی و قایق‌های تندروی ایران، قطعا وحشت آنها از نیروهای دریایی ایران بسیار بیشتر است زیرا زهرچشم این نیروها را چشیده‌اند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که این قدرت چگونه بوجود آمد، عنوان کرد: در این موضوع یک راه نورانی هویدا شد. راهی که پیشرفت و استقلال ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی را نشان می‌داد؛ عده‌ای در داخل و خارج از کشور نمی‌خواهند این راه باز شود.

وی تاکید کرد: امروز هیچ کشوری در بعد نظامی به ایران اسلامی کمک نمی‌کند و ما به خود کفایی رسیده‌ایم.

سرلشکر رضایی با عنوان اینکه با سختی‌های فراوانی توانستیم موشک‎های s300 را به کشور بیاوریم گفت: دشمن از این موضوع وحشت دارد که ما با دست‌یابی به این قدرت بتوانیم نمونه اصلاح شده و تکمیلی آن را بسازیم همانگونه که برای rq170 این موضوع رخ داد و ما توانستیم به دست نیروهای متخصص نظامی نمونه اصلاح شده و قدرتمندتر از rq170 را رونمایی کنیم.

رضایی افزود: این سوال باید پرسیده شود که چرا این شکوفایی که در زمینه نظامی بدست آوردیم چرا در بعدهای دیگر از جمله اقتصادی ادامه ندهیم که اگر این موضوع صورت گیرد و بتوانیم از دانشگاه 8سال دفاع مقدس به درستی استفاده کنیم زندگی معیشتی مردم بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به باز شدن بازار فروش نفت گفت: هم اکنون که بازار فروش نفت باز شده است تولیدات این شرکت یک میلیون بشکه نفت افزایش یافته است. دفاع مقدس یک چراغ روشنی است که ما را همواره هدایت کرده است و امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کشورهای نا امن منطقه اظهار داشت: امروز باید به درستی نگاه کنیم که عراق در چه وضعیتی به سر می‌برد، ترکیه که داعیه اقتدار نظامی داشت با یک کودتای کوچک دچار چه بحران‌هایی شده است و امنیت از آن سلب شده است، وضعیت سوریه هم که جای خود را دارد، در کنار همه اینها مردم جمهوری اسلامی ایران به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر در حال زندگی آرامی هستند.

رضایی ادامه داد: در همین راستا حکومت آل سعود عنوان کرده است که باید امنیت را از ایران سلب کنیم. این رژیم گروهک‌ها را از سیستان و بلوچستان و کردستان تزریق کرده است تا امنیت ایران را خدشه دار کنند اما نیروهای همیشه بیدار ایران نقشه شوم آنها را در نطفه خفه کرده‌اند و این خیال‌ها را با خود به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه منشاء همه ناامنی‌ها علیه ایران در 37سال گذشته همین آل سعود بوده است گفت: همه جهان می‌داند ما ملتی خونسردیم و زود از کوره خارج نمی‌شویم، ما نمی‌خواهیم جنگی را آغاز کنیم اما سعودی‌ها بدانند اگر بخواهند این بازی‌های خود را ادامه دهند سیلی محکمتر از سیلی صدام خواهند خورد و دچار سرنوشتی بدتر صدام می‌شوند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: به جای اینکه سعودی‌ها خوشحال باشند که دولتی اسلامی مقابل آمریکا و اسرائیل سینه سپر کرده و به ما کمک کند برای منافع شوم خود دست پیمان با دشمنان اسلام بسته است.

وی در پایان گفت:  رهبری امروز ما امتداد غدیر است باید خدا را نسبت به این موضوع شاکر باشیم. معضل کشورهای اسلامی نبود رهبری واحد است و باید برای نعمت بزرگ رهبری که ما داریم باید خدا را شاکر باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.