دادگاه جنایی قاهره امروز پنجشنبه محاکمه «محمد مرسی» نخستین رئیس جمهور مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک و نیز ۲۴ متهم دیگر در خصوص پرونده اهانت به دستگاه قضایی را به جلسه ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) موکول کرد.

 مرسی ۲۹ مهر بار دیگر محاکمه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاه جنایی قاهره محاکمه مرسی و 24 متهم اعم از وکیل، روزنامه نگار و فعال و برخی اعضای جماعت اخوان المسلمین در رابطه با پرونده اهانت به دستگاه قضایی را به روز 20 اکتبر (29 مهر) موکول نمود.

این تصمیم دادگاه به دلیل آن صادر شد که تمامی اعضای هیئت منصفه دادگاه حضور نداشتند.

مرسی در تاریخ 3 جولای 2013 بنا به حکم ارتش مصر از ریاست جمهوری عزل شد و از آن زمان تا کنون در زندان بسر می برد.

وی در 5 پرونده تحت محاکمه قرار دارد که عبارت است از:

1- وادی نطرون که مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به اعدام محکوم شده است
2- جاسوسی بزرگ؛ مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به 25 سال حبس محکوم شده است
3- حوادث الاتحادیه؛ مرسی طی حکم اولیه به 20 سال محکوم شد
4- جاسوسی برای قطر؛ جلسه قرائت حکم این پرونده روز 18 ماه جاری میلادی تعیین شده است
5- اهانت به دستگاه قضایی که محاکمه مرسی در این پرونده همچنان ادامه دارد.

کشته شدن یک نیروی پلیس و زخمی شدن 2 نفر دیگر در العریش

صبح امروز پنجشنبه نیز در اثر تیراندازی افراد ناشناس به سمت نیروهای پلیس مصر در شهر العریش واقع در استان شمال سینا، یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در این باره گفت که افراد ناشناس به سمت سه نیروی پلیس که در خیابان العریش حضور داشتند، تیراندازی کردند و در اثر آن یک نفر کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خنثی سازی 2 بمب دست ساز در سینا

یک منبع امنیتی در شمال سینا اعلام کرد که نیروهای امنیتی طی 24 ساعت گذشته در نتیجه اجرای عملیات های امنیتی در مناطق جنوب شیخ زوید، رفح و اطراف شهر العریش و نیز روستاهای مرزی و مرکز سینا، 4 بمب دست ساز را خنثی کرده و 100 گلوله را کشف و ضبط کردند.

در این عملیات همچنین دو عنصر تکفیری و 12 فرد مظنون بازداشت شده و یک خودروی شاسی بلند و مقادیری لوازم پزشکی کشف و ضبط شد.

بر اساس این گزارش، عملیات های امنیتی و تعقیب افراد در این منطقه ادامه دارد و نیروهای امنیتی اجرای بازرسی ها در امتداد جاده بین المللی العریش، رفح و جاده سینا را تشدید کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.