استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود بحران خشکسالی در سیستان و بلوچستان، مدیریت مصرف بهینه آب برای سازمان محیط زیست استان یک اولویت اساسی است.

مدیریت مصرف بهینه منابع آبی سیستان و بلوچستان اولویت اصلی حوزه محیط زیست است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، علی‌اوسط هاشمی در بازدید از سازمان حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان در جمع مدیران و کارکنان این سازمان در زاهدان، اظهار داشت: محیط زیست نتوانسته به عنوان پیشگام توسعه به خوبی خود را در جامعه معرفی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش و اهمیت محیط زیست در حوزه صنعت و پیشرفت جامعه، تصریح کرد: محیط زیست با تغییر نگرش‌ها باید به گونه‌ای عمل کند که محل رجوع کارآفرینان و صاحبان صنعت باشد، نه اینکه پشت سر آنها راه برود.

وی با تاکید بر نگاه توسعه‌محور بر مبنای آموزش‌های زیست محیطی، اظهارداشت: اگر نگاه به حقوق یکدیگر عمق پیدا کند، احترام به قانون، نظم و استفاده از هوای پاک محقق می‌شود.

هاشمی با اشاره به نقش عوامل زیست محیطی در سلامت و زندگی مردم، گفت: در این راستا باید آموزش‌های زیست محیطی از طریق کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور ارایه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان آشنا کردن مردم سیستان و بلوچستان به گونه‌های جانوری و بومی استان بارویکرد اقتصاد مقاومتی را یک الویت مهم برای سازمان محیط زیست استان دانست و عنوان داشت: این اقدام می‌تواند زمینه جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری را در استان فراهم کند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین و جغرافیایی است که با برخورداری از سواحل بکر، تالاب‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع می‌تواند کانونی برای رجوع گردشگران و علاقه‌مندان به طعبیت شود.

هاشمی با اشاره به بحران‌های خشکسالی و کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: باید در استان مدیریت مصرف بهینه آب صورت گیرد و از منابع طبعیی و زیستی با بهره‌گیری از روش‌های نوین و پروژه‌محور در زمینه استفاده از آب و کشاورزی استان استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به واگذاری مجوز احداث شش مجمتع پتروشیمی در استان، گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست استان باید در زمینه ایجاد صنایع جدید توجه لازم را به مولفه‌های زیست محیطی داشته باشد و حق آیندگان را در این راستا مورد توجه قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.