قدس آنلاین - بیرجند : امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: نیروهای مسلح ما با ایثار و اخلاص باید تمام توان خود را به کار ببرند تا از حیثیت اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی و مردم دفاع کند که امروز به همت این حفاظت و دفاع شاهد امن ترین شرایط در بین کشورها منطقه هستیم .

 همت نیروهای مسلح مقتدر ایران را از امن ترین کشور های منطقه تبدیل کرده است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به موضوع عرفان عملی، اظهار داشت: امام انسان ما فوق است و پیامبر و اهل بیت نیز اسوه و الگوهایی هستند تا انسان ها را به کمال برسانند.

وی با بیان اینکه پیامبر و امامت با نقش خود زنجیره جهل و دنیا پرستی را از وجود انسان می رهاند و آزادی و کرامت را نصیب انسان می کند تصریح کرد: گوهر و فرهنگ اسلام حفاظت می خواهد و ما باید در این را از اسلام و قرآن با تبعیت و گسترش آن محافظت تا ما را به فلاح برساند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه تبعیت از پیامبر سبب ایستادگی و آزادی انسان می شود، گفت: متاسفانه امروز ما به خوبی پیامبر و مولایمان حضرت علی (ع) را نمی شناسیم زیرا با شناخت آن ها به انسان آزادگی، هویت، جان و شکوفایی اعطا می کند.

وی به سالگرد تهاجم آمریکا جنایت کار به مردم افغانستان اشاره و افزود: در طول تاریخ آمریکا جنایت ها متعددی علیه کشورها مختلف به ویژه کشورهای اسلامی از جمله عراق، یمن، سوریه و همچنین در جریان انقلاب اسلامی با در اختیار قرار دادن امکانات و ارتجاع غرب و شرق، جنگ را بر مردم ایران تحمیل کرده است.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: امروز هم فرق نمی کند نه شرق و نه غرب تلاش ها را بر ضد انقلاب اسلامی انجام داده اند و قاعدتا پایان جنگ ها را مناسبت و جشن می گیرند و اما به فرموده امام (ره) پایان جنگ همانند جام زهره بود که چشیدیم.

رضایی بیان کرد: اخلاص امام (ره)، ایثارگری سپاهیان، ارتشیان، نیروهای مسلح و مردم و اخلاص آن ها سبب شد که به جایی برسیم که جنگ همه آن برای مان نعمت شد.

وی افزود: ما آغاز جنگ تحمیلی را گرامی می داریم زیرا از همان ابتدا با عشق و دلدادگی ورود پیدا کردیم و با اینکه منافقین در آن زمان در بدنه نظام رسوخ پیدا کرده بودند با همه وجود از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کردیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: یک گل اگر می خواهد گل باقی بماند نیاز به حفاظت و خارها دور گل نیاز دارد و در این راستا نیز اسلام بدخواه زیاد دارد و همه داشته هایمان حفاظت می خواهد و ما نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت و حفظ عزت در مقابل دشمنان نیازمند حفاظت است.

رضایی بیان کرد: نیروهای مسلح ما با ایثار و اخلاص باید تمام توان خود را به کار ببرند تا از حیثیت اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی و مردم دفاع کند که امروز به همت این حفاظت و دفاع شاهد امن ترین شرایط در بین کشورها منطقه هستیم در حالی که آمریکا هیچ جای امن را در جهان نگذاشته است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس همزمان به هفته دفاع مقدس، افزود: مسئولان فرهنگی، معلمان، دانشگاهیان و حوزویان باید روز به روز بر این گل زیبا و گوهر واقعی اسلامی، انقلاب و فرهنگ اسلام  راشکوفا کنند.

امام جمعه شهرستان بیرجند بیان کرد: این دفاع به خاطره این است که ما رشد کنیم و جامعه، فرهنگ، آرمان ها اسلام، قرآن و دین را پیاده کنیم.

رضایی بیان کرد: امروز خوشبختانه در کشور خیلی رفاه است اما متاسفانه راضی نیستیم و واقعا عده ای هستند که مشکل دارند و همانگونه که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی فرمودند باید نهضت خدمتگزاری را راه بیندازیم و در این راستا کمک می کنیم .

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: مسئولان ماباید در این راستا تلاش کنند و دراین شرایطی که این همه آرامش و امنیت داریم این رسالت تک تک ما است که راستای نهضت خدمت گزاری در حدتوان تلاش کنیم.

وی افزود: دشمن امروز سعی بر از هم پاشاندن خانواده ها را دارد و یکی از سیاست های اصلی آنان است زیرا وقتی، مهر، محبت، مادر، پدر رفت خانواده دیگر شکل وجودی ندارد و باید خانواده ها را با پیری و از اهل بیت نیز تقویت کنیم و خانه را مرکز آرامش قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت:روز مباهله، شکسته شدن حصر آبادان، شهادت حجت الاسلام سید عبدالله کریم هاشمی نژاد و شهیدان و سرداران رشید اسلام، فلاحی، کلاه دوز و جهان آرا را گرامی میداریم و قدر این شهدا را بدانیم و وظیفه خود را در برابر آن ها انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.