امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس موجب شد تا ملت‌ها با افکار ایران اسلامی آشنا شوند، گفت: رسانه‌ها و اصحاب هنر باید گنجینه گرانبهای این دوران را به نسل جوان بشناسانند.

گنجینه گرانبهای دفاع مقدس به نسل جوان شناسانده شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان داشت: دوران دفاع مقدس از مقاطع کلیدی و فراموش نشدنی کشور و انقلاب به شمار می‌رود.

وی افزود: جنگ هشت ساله ما نماد قدرت معنوی بود چرا که این دفاع، ملت ما را در برابر دشمنان به خاطر ایستادگی، پرآوازه و آبدیده کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دفاع مقدس موجب شد تا ملت‌ها با افکار ایران اسلامی آشنا شوند و عظمت کار ملت ایران را بستایند.

وی ادامه داد: هدایت‌های امام راحل، امدادهای غیبی الهی و عزم ملی در دوران دفاع مقدس به چشم می‌خورد و دل‌ها در این دوران به هم گره خورده بود و دشمن به شکست خود اعتراف و عقب نشینی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: در طول ۲۰۰ سال اخیر، دفاع مقدس تنها مقطعی بود که کشور ما در جنگی خاک کشور را از دست نداده است و امروز نیز در پرتو آن دفاع مقدس به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم و در حوزه دفاعی و نظامی خواب و آرامش از دشمن سلب شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز در برابر عظمت رزمندگان ما احساس آرامش نمی‌کنند، افزود: نیروهای ما هراسی از دشمنان به دل ندارند و باید دانست که پیشرفت و امنیت دو روی یک سکه است که باید نسبت به آن مراقبت کنیم و نباید اظهاراتی داشته باشیم که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد و در میدان دشمن بازی نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسانه‌ها و اصحاب هنر باید گنجینه گرانبهای دوران دفاع مقدس را به نسل جوان بشناسانند و شهامت‌های آن دوران را معرفی کنند.

دشمنان می‌خواهند دانشگاه‌های ما را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی تهی کنند

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قرار داریم گفت: انتظاری که از این مراکز می‌رود آن است که در عرصه‌های فرهنگی و فناوری نباید غافل شوند.

وی گفت: امروز دشمنان می‌خواهند دانشگاه‌های ما را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی تهی کنند.

جامعه ما باید خانواده محور باشد

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز خانواده گفت: جامعه ما باید خانواده محور باشد و سند خانواده باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمنان تمام تلاش خود را در راستای سست کردن خانواده‌ها انجام می‌دهند.

وی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: متأسفانه امروز طلاق گسترش یافته و ازدواج کاهش پیدا کرده و تربیت فرزندان نیز به حاشیه رفته که این موارد با جامعه خانواده محور سازگاری ندارد.

افرادی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان به برخی از باورهای نادرست و شبهاتی که در خصوص توان دفاعی و نظامی کشور از سوی برخی افراد مطرح می‌شود اشاره کردند و این مسئله که اگر سازمان‌های نظامی در کشورها جمع‌آوری شوند پیشرفت به دنبال خواهد داشت را اشتباه خواندند.

وی ابراز داشت: رهبری فرمودند برای من باورکردنی نیست کسی بیان کند باید سازمان‌های نظامی و توان دفاعی کشور جمع شود تا به پیشرفت دست یابیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه افرادی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند و معتقدند استقلال به معنای انزواست که این تعبیر درست نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.