دیوان دادگستری اروپا خواستار حذف نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از لیست « سازمان های تروریستی» اتحادیه اروپا شد.

 توصیه دادگستری اروپا برای حذف نام حماس از لیست «سازمان های تروریستی»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "الینور شاربستون" مشاور دیوان دادگستری اروپا خواستار خارج شدن نام حماس از لیست سازمان هایی شد که اتحادیه اروپا نام آنها را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است.

این اتحادیه اولین بار در سال 2001 نام این جنبش را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد که این تصمیم با اعتراض جنبش حماس مواجه شد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در ماه دسامبر سال 2014 اعلام کرد که باید نام حماس از لیست سازمان های تروریستی خارج شود؛ چرا که درج نام این جنبش در لیست مذکور با تکیه بر اطلاعات کسب شده از رسانه ها و فضای مجازی صورت گرفته بود و نه بررسی دقیق و منطقی اقدامات این جنبش.

پس از اتخاذ تصمیم مذکور، دولت های اروپایی به حکم صادر شده علیه جنبش حماس در دیوان دادگستری اروپا اعتراض کردند و این دیوان روز پنجشنبه حکمی را از سوی "الینور شاربستون" مشاور این دیوان دریافت کرد که به موجب آن نام حماس باید از لیست سازمان های تروریستی خارج شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نهایی شدن این حکم در دیوان عالی اروپا که مقر آن در شهر لوکزامبورگ (فرانسه) قرار دارد، چندین ماه زمان می برد.

دیوان دادگستری اروپا با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که شاربستون اعلام کرده است که اتحادیه اروپا نمی تواند با تکیه بر اطلاعات و دلایل ذکر شده در مقالات مطبوعات و اطلاعات فضای مجازی نام حماس را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد، بلکه چنین حکمی باید از سوی مراجع ذیربط صادر می شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.