۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 458972

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه به‌زودی به یاری خدا نیروهای مردمی و ارتش عراق به موصل خواهند رسید، گفت: ملت و دولت عراق برای غلبه بر داعش و گروهک‌های تکفیری، با راهنمایی مستشاران نظامی ایران چندین هزار نیروی مردمی را سازمان دادند.

وعده سرلشکر صفوی درباره موصل عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس اظهار داشت: بی‌تردید پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و دفاع مقدس یک تغییر و تحول در میدان بین‌الملل به‌وجود آورد و توانست ساختار قدرت‌های بزرگ و استکبار را به چالش بکشد و الگوی جدیدی به کشورهای مسلمان و مظلوم در جای جای دنیا معرفی کند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حقیقت کشورهای حامی صدام که دستشان به خون پاک فرزندان ایران آلوده بود را دیدیم چگونه به فلاکت و نابودی افتادند و دیدیم آمریکا در سال‌های 2001 و 2003 چگونه شکست و تلفات سنگینی را متقبل شد.

وی با اشاره به ثمره انقلاب اسلامی و پیام انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: در مقیاس منطقه‌ای، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بنیان رژیم صهیونیستی را به‌لرزه درآورد. شاهد بودیم که حزب‌الله لبنان در جنگ 33روزه با الگوگیری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رژیم صهیونیستی را شکست داد و این پیام و الگودهی انقلاب اسلامی تا جایی ادامه یافت که می‌بینیم استکبار نتوانسته در برابر دولت و ملت سوریه حرکتی به‌پیش ببرد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به الگوگیری ملت و دولت سوریه از روحیه مقاومت ایران اظهار داشت: بیش از 5 سال است که دولت و ملت سوریه با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، در برابر توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی و همراهانشان همچون آل‌سعود، امارات، اردن ‌ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت و دولت عراق برای غلبه بر داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری، با راهنمایی مستشاران نظامی ایران چندین هزار نیروی مردمی را سازمان داده‌اند که اگر این‌ها نبودند، فلوجه و مناطق دیگر آزاد نمی‌شد، آمریکایی‌ها 2 بار حمله کردند ولی نتوانستند فلوجه را بگیرند و به‌زودی به یاری خدا نیروهای مردمی و ارتش عراق به موصل خواهند رسید.

سرلشکر صفوی با اشاره به مقاومت مردم مظلوم یمن گفت: انصارالله یمن راهبرد مقاومت در برابر 18 ماه بمباران وحشیانه و جنایتکارانه سعودی‌ها را از حماسه مقاومت فرزندان ایران اسلامی فراگرفت. این‌ها آموزه‌های مکتب مقاومت است که به کشورها و ملت‌های مسلمان منتقل شده و ثمره صدور انقلاب و اندیشه امام راحل(ره) است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت استفاده از "تجارب دفاع‌مقدس" در امور امروز کشور گفت: بعد از 36 سال که از جنگ و انقلاب می‌گذرد، سئوال اصلی این است که اکنون که سال‌ها از دفاع مقدس می‌گذرد آیا دفاع مقدس و تجارب آن، می‌تواند به کشور و تحقق سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی سیاست‌های اقتصاد مقاومتیکمک کند و آن‌ها را محقق سازد؟

وی اضافه کرد: باید مقایسه‌ای بین امروز و دوران دفاع مقدس و استفاده از آن تجارب داشت، به یاد دارید که در دوران دفاع مقدس یک وحدت‌نظر و هماهنگی بین قوای سه گانه در تبعیت از حضرت امام(ره) در پیروزی‌ها وجود داشت. امروز نیز برای پیروزی در جنگ اقتصادی دولتمردان، مجلس و قوه قضائیه، در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های اجرایی در بخش‌های مختلف، اگر به تدابیر مقام معظم رهبری و اصول اقتصاد مقاومتی گوش فرا دهند، می‌توانیم از این گذرگاه مهم با موفقیت و سربلندی عبور کنیم.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد اقتصاد کلان کشور در اختیار دولت است که اگر دولت حداقل نیمی از اقتصاد را به مردم و بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کند، شاهد موفقیت در این حوزه خواهیم بود. باید کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی که در حال تعطیلی بوده یا نیمه‌تعطیل است را با ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم احیاء کرده و اجازه تعطیلی آن‌ها و بیکاری کارگران‌شان را ندهیم، تا بدین صورت با تقویت بخش تولید، چه تولید صنعتی و چه تولید کشاورزی که از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، در مسیر تحقق این اصول گام برداریم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت داشتن روحیه جهادی گفت: در دوره جنگ روحیه و مدیریت جهادی وجود داشت که امروز برای پیروزی در حوزه‌های اقتصادی به این مدیریت و روحیه جهادی نیاز داریم، چراکه با این سیستم اداری و ناکارآمدی در بخش اداری، تحقق اقتصاد مقاومتی دشوار است.

سرلشکر صفوی با تاکید براینکه تحقق اقتصاد مقاومتی "روحیه جهادی" نیاز دارد، بیان کرد: ما در زمان جنگ از "راهبرد انقلابی" به‌جای "راهبرد کلاسیک" استفاده کردیم و امروز هم اقتصاد مقاومتی "راهبرد انقلابی" نیاز دارد؛ در زمان جنگ اگر با به‌کارگیری شیوه‌های کلاسیک می‌خواستیم بجنگیم، پیروز نمی‌شدیم بنابراین ما جنگ کلاسیک را پشت سرگذاشتیم و متناسب با توانمندی خود، جنگ را به شیوه انقلابی و راهبرد انقلابی و با راهبردی ناشناخته برای آمریکا و دشمن به‌کار گرفتیم که در همین راستا برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز به راهبرد و شیوه‌ای انقلابی نیاز داریم.

وی در ادامه با تاکید براینکه باید به توان و مؤلفه‌های داخلی کشور اتکا داشتیم، گفت: اگر امروز به موازات سیاست خارجی و مذاکره، به وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور نیز با حضور مردم می‌پرداختیم، به نتایج بهتر و بیشتری می‌رسیدیم. به‌نظر من با شناختی که این سال‌ها از کشور و ملت دارم، باید بگویم کشوری وسیع، با منابع خدادادی و ملتی شریف، نجیب و مومنی داریم؛ کشوری هستیم که رهبری فرزانه، مدیر، هوشمند، مهربان،‌ متقی و عالم دارد؛ ایران کشوری است که در بین کشورهای مسلمان و جهان مانند ندارد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: الگوی پیروزی 8ساله دفاع مقدس از مهمترین اصول و ارزش‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    تو گویی از پشت کوه آمده ای خبری از دنیا ندارد دشمنان ما که قدرت جان دستشونه نمیشناسی خدا به شما انصاف بدهد