امام جمعۀ موقت تهران با بیان اینکه قرآن برای اهلش گنجینۀ تمام آگاهی‎هاست، بر لزوم استفادۀ قرآن در جهت‎دهی به علوم در دانشگاه‎ها تأکید کرد.

قرآن برای اهلش گنجینۀ تمام آگاهی‎هاست/ لزوم استفادۀ قرآن در جهت‎دهی به علوم در دانشگاه‎ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‎الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعۀ موقت تهران در اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران دارالقرآن امام علی(ع) که عصر امروز در در سالن همایشهای مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه تهران) برگزار شد، با اظهار عجز از بیان خرسندی و خوشحالی خود از شرکت پنج هزار و 200 شرکت‎کننده در این مسابقه گفت: این اتفاق نشان از شکست‎ناپذیری مکتب اسلام است.

امام جمعۀ موقت تهران افزود: دشمنان در شبکه‎ها و فضاهای مختلف پیوسته در حال دعوت به جدایی از قرآن هستند، حال در چنین فضایی شاهد حضور پررنگ بسیاری از علاقه‎مندان به قرآن هستیم که با حجابی کامل به قرآن پناه آورده‎اند.

وی با بیان اینکه قرآن «تبیانَ کلُ شَیء» است، یادآور شد: اگر کسی اهل سیاست و مدیریت باشد، بهترین و کارآمدترین سیاست و مدیریت در قرآن مطرح است و این قرآن است که برای اهلش گنجینۀ تمام آگاهی‎هاست.

حجت‎الاسلام صدیقی با بیان این مطلب که امروزه در دانشگاه‎ها رشته‎ها و علوم مختلف تدریس و بحث می‌‎‎شود، خاطرنشان کرد: چند درصد از دانشگاه‎ها از قرآن کریم برای جهت‎دهی به علمشان استفاده می‌‎کنند؟ این در حالی است که تمام علوم جلوه‎های خداوندی است و باید با کلید قرآن درب علم را باز کرد.

وی با بیان اینکه فاصلۀ آنان از قرآن، علت عدم موفقیت سیاست‎مداران در اموراتشان است، گفت: تا زمانی که به قرآن رو نیاوریم و از آن بهره هدایت و بهره نگیریم، به جایی نمی‎‎رسیم.

حجت‎الاسلام صدیقی با بیان اینکه جامعه امروز جامعه بیماری است و مردم دنیا از انواع حق کشی‎ها، دروغ و ریا رنج می‎برند، تأکید کرد: قرآن کریم نسخه‎ای است که هم دردها و هم درمانها را بیان کرده است، از این رو باید گفت قرآن نسخه نجات‎بخش دنیای پرتلاطم امروز است.

امام جمعۀ موقت تهران اظهار کرد: شما حافظان، قاریان، معلمان و شاگران قرآن باید از این فرصت که در فضای قرآن قرار گرفته‎اید، استفاده کنید و خودتان را پیوسته در محضر خدا بدانید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.