قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از آسفالت راه تمام روستاهای بالای 50 خانوار استان تا پایان سال جاری خبر داد.

راه تمام روستاهای بالای 50 خانوار خراسان رضوی امسال آسفالت می‌شود

به گزارش خبرنگار ما، خجسته که در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی استان خراسان رضوی سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر به جای طول مسیر، جمعیت روستا ملاک برخورداری روستاها از راه آسفالته شده است.

به گفته وی، فقط 1200 کیلومتر از راه روستاهای بالای 50 خانوار استان هنوز آسفالت نیست که این راه‌ها نیز تا پایان سال آسفالت می‌شوند.

وی با اشاره به طرح 60 مورد از مسایل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان‌های خراسان رضوی در این جلسه گفت: اغلب این موارد در حوزه راه سازی است که به دلیل کمبود اعتبار به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر وضعیت تخصیص اعتبارات راه سازی بسیار ناچیز بوده است، افزود: گواه این ادعا نیز بدهکاری 200 میلیارد تومانی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران طرح‌های راه‌سازی است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه وضعیت خرید قیر در استان خراسان رضوی را نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته موفق شدیم بیش از 57 هزار تن قیر بخریم که این میزان معادل قیر خریداری شده توسط 14 استان کشور بوده است.

وی با اشاره به سهمیه بندی خرید قیر در سال جاری افزود: به رغم این شرایط باز هم خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار تن قیر خریداری کرده است.

* ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده توسط رهبر معظم انقلاب

در این جلسه مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده توسط رهبر معظم انقلاب خبر داد.

سلجوقی با بیان اینکه این سیاست‌ها باید با جدیت پیگیری شوند، تأکید کرد: این سیاست‌ها هرگز نباید به سرنوشت سایر سیاست‌های ابلاغی گرفتار شود.

به گفته وی، در چارچوب این سیاستها «خانواده» محور هم‌افزایی و بهره‌وری تمام اقدام‌های سه قوا تعیین شده است و در بندهای شانزده گانه این ابلاغیه شهرداری‌ها نیز مسؤولیت دارند اهتمام ویژه نسبت به آن داشته باشند.

مدیر دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی«خانواده» را در حوزه اجتماعی مواجه با آسیب‌های گوناگون ذکر کرد و اظهار داشت: در همین چارچوب بلندمرتبه سازی ها و مشرف سازی ها از نواقص موجود در حوزه شهرسازی است.

سلجوقی افزود: بلندمرتبه سازی سبک زندگی را تحت تأثیر قرار داده و با این گونه ساخت و سازها زنان نمی توانند از حریم شخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا باید این جمعیت را در برنامه‌های خود مد نظر داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی همچنین تبیین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت در سال جاری برشمرد و گفت: باید زمینه‌ای برای توانمندسازی شهروندان فراهم و به موضوع ایجاد اشتغال خانگی توجه جدی شود.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از زنان سرپرست خانوار در خراسان رضوی بناچار برای تأمین مخارج زندگی در بیرون از خانه اشتغال دارند و بر این اساس اشتغال زنان اختیاری و یا انتخابی نیست، بلکه برای این قشر اجباری به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.