لابی‌های صهیونیستی روز جمعه به سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در هفتاد و یکمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان دادند.

لابی‌های صهیونیستی:دولت روحانی نیز لحن یهودستیزانه و ضداسرائیلی دارد/سخنان روحانی در سازمان ملل "تنش انگیز "بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در هفتاد و یکمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعتراض کرده‌اند.  
«اتحادیه ضد افترا» و سایر گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی از سران کشورها خواسته‌اند اظهارات رئیس‌جمهور ایران که به ادعای آنها یهودستیزانه بوده را محکوم کنند.
روحانی در سخنرانی خود گفته بود: « مردم بی دفاع یمن روزانه آماج بمباران‌های ویران‌گر می‌باشند و  افغانستان هنوز در پی چند دهه اشغال و جنایت، از رنج خشونت و ترور نیاسوده است و فلسطینیان مظلوم هنوز در بند آپارتاید رژیم غاصب صهیونیستی هستند. »
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تعلل آمریکا در اجرای تعهدات قانونی اش ذیل برجام در ماه‌های گذشته گفت: « این تجربه به دنیا نشان داد که گروه های فشار صهیونیستی می توانند از طریق مصوبات غیرقابل دفاع کنگره، حتی عالی ترین نهاد حقوقی و قضایی آمریکا را به نقض بدیهی‌ترین اصول آمره حقوق بین الملل عرفی و قراردادی وادارند. »
«رونالد لاودر»، رئیس «کنگره جهانی یهودیان» که دفترش در نیویورک مستقر است روز جمعه مدعی شد اظهارات روحانی «تنش‌انگیز» بوده است.  
وی گفت: «ممکن است ما فکر کرده باشیم که با اومدن روحانی از لحن یهودستیزانه و ضداسرائیلی ایران کاسته شده اما آشکار است که ایران عوض نشده است. »
«جاناتات گرینبالت»، از اتحادیه ضد افتراء» هم مدعی شد که اظهارات «یهودستیزانه» آقای روحانی در سازمان ملل متحد چیز تازه‌ای نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.