پایگاه نشنال اینترست در گزارشی به واکاوی اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره رویارویی کشتی های آمریکایی با نیروی دریایی ایران در آب های خلیج فارس پرداخت و نوشت: ایران می تواند در صورت بروز هر گونه تقابل نظامی در خلیج فارس اقدامات مهمی علیه آمریکا به اجرا بگذارد.

بسته شدن تنگه هرمز، نتیجه تقابل نظامی آمریکا و ایران در خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان؛ دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پی تنش های اخیر در خلیج فارس بین کشتی های آمریکایی و نیروی دریایی ایران اظهار داشت که اگر چنین اقدامی در زمان ریاست جمهوری روی دهد قطعا به کشتی های ایرانی شلیک خواهد شد.
به نوشته نشنال اینترست این سخن ترامپ پیامد های زیادی در پی خواهد داشت و می تواند یک مسئله کوچک را به یک بحران بزرگ تبدیل کند و باعث  افزایش بسیار زیاد بهای نفت و همچنین ایجاد یک بحران بزرگ دیگر در خاورمیانه برای آمریکا شود.
این پایگاه تحلیلی می افزاید: از نقطه نظر دفاعی این منطقه برای ایران بسیار مهم است و ایران از این منطقه استراتژیک در صورت وقوع حمله به نفع خود استفاده کند.
به نوشته نشنال اینترست ایران می تواند با با بستن تنگه هرمز که 20 درصد مواد نفتی جهان از آن عبور می‌کند بحران بزرگی به وجود آورد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این نمایش قدرت ایران در منطقه پیامی از سوی تهران است که نشان می دهد این کشور می تواند در مقابل آمریکا ایستادگی کند و در دراز مدت این امر به نفع ایران بوده و می تواند موقعیت را
در منطقه به نفع ایران عوض کند.
نشنال اینترست همچنین مدعی می شود که ایجاد این تنش ها برای ایران یک نفع اقتصادی دارد و آن بالا رفتن قیمت نفت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.