وزیر ورزش در واکنش به اعزام های معاونان به سفرهای برون مرزی که در جریان بازی های المپیک و پارالمپیک بیشتر از همیشه به چشم آمد، گفت: نتیجه برخی از این اعزام ها برای ورزش خوب است هرچند برخی اعزام ها هم غیرضروری است.

واکنش وزیر ورزش به سفرهای برون مرزی معاونانش/ برخی سفرها غیرضروری است

به گزارش قدس آنلاین، محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان طی سال های گذشته کمتر سفری همراه با کاروان های ورزش ایران داشته این در حالی است که معاونان وی در بخش های مختلف اعزام های زیادی را با تیم های مختلف تجربه کرده اند. اعزام معاونان وزارت ورزش به برزیل و در جریان بازی های المپیک و پارالمپیک خیلی بیشتر از همیشه به چشم آمد و این سوال که «چرا گودرزی واکنشی به این سفرها که غیرضروری به نظر می رسد، نشان نمی دهد؟»، را پررنگ تر کرد.

در همین رابطه محمود گودرزی طی گفتگویی اظهارداشت: من یک دستورالعمل نوشتم و صادر کردم که در شورای معاونین هم بحث کردم به این صورت که فدراسیونهای موفق- حالا آنهایی که المپیکی هستند، به جای خود- مدیران کل موفق، چه آنهایی که دارند در صف خدمت میکنند و چه آنهایی که در ستاد مشغول خدمت هستند، هر تعداد از اینها که موفق هستند، برای رفتن به مسافرتهای ورزشی انتخاب شوند. ما شاخصهایی داریم که هر ساله ارزیابی میکنیم از مدیران موفق استانی که دارند در صف یا در ستاد خدمت میکنند. این کار ما صرفاً جنبه تشویقی ندارد بلکه جنبه کسب تجربه نیز دارد.

وی ادامه داد: اینها میروند استادیومها را میبینند و زیرساختها را بررسی میکنند، اینها میروند نحوه مدیریت برگزاری مسابقات را مشاهده میکنند، با مدیریت رویدادها آشنا میشوند و یافتهها و فراگیریهای یک هفتهای خود را عیناً به داخل منتقل میکنند و میتوانند در فعالیتهای استانی خودشان از آنها بهره بگیرند. در واقع، این کار پسندیده، یک کلاس آموزشی برای مدیران میانی- چه رؤسای فدراسیونها و چه رؤسای مدیران کل استانی که دارند در صف کار میکنند- است؛ اما در مورد معاونین باید عرض کنم که وجود بعضی از آنها در آن جا، ضروری بوده است. معاون امور قهرمانی ما باید در آن جا حضور مییافت، البته بدون دخالت در امور کمیته المپیک، و فقط باید حضور پیدا میکرد. اگر پشتیبانی تجربی، مالی و سایر پشتیبانیها در آن جا مورد نیاز بود و کمیته ملی المپیک نتوانست بخشی از آن نیازها را پاسخگو باشد، حتماً این معاونین در آن موارد، حضور پیدا کنند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: بعضی از معاونین ما باید در خارج حضور پیدا میکردند برای اینکه هماهنگی و همکاری با کنسولگری و نمایندگیهای ما، در آن جا داشته باشند. اگر برای ایرانیان و کسانی که به عنوان توریست ورزشی به آن جا میروند، مشکلی پیش آمد، بتوانند از اتباع ایرانی، حمایت و پشتیبانی کنند. اگر پول ایرانیها گم شود یا اتفاق بدی پیش بیاید، یا به توسط پلیس دستگیر شوند و از این قبیل مسائل پیش بیاید، بتوانند آنها را حل کنند. یک سری مشکلات دیگری در میادین اتفاق میافتد همچون حضور بعضی از گروهکهای سیاسی، که حضور نیروهای امنیتی و معاونین ما برای رتق و فتق این گونه کارها ضروری است.

گودرزی در عین حال گفت: البته حضور بعضی از آنها ضرورتی هم نداشته است. من هم رودربایستی نکردم و گفتم این کار را نکنید. معاون بانوان در وزارت ورزش، نایب رئیس کمیته ملی المپیک است که این شخص از طرف کمیته رفته و نباید به حساب وزارت ورزش گذاشت. در مجموع باید عرض کنم که حضور معاونین در آن جا بدون منطق نبوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.