فدراسیون بسکتبال در حالی میزبانی خود در مسابقات فیبا آسیا چلنج را به پایان رساند که هنوز بابت این رقابت ها و خیلی از اقدامات انجام شده در آن بدهکار است و از جمله بدهی بابت کسب امتیازمیزبانی!

پایان میزبانی بزرگ بسکتبال و بدهی های هزار دلاری به جامانده!

به گزارش قدس آنلاین، اولین دوره رقابت های بسکتبال فیبا آسیا چلنج که در ادامه رقابت های کاپ آسیا و استانکوویچ و به عنوان یک رویداد جدید در تقویم فیبا آسیا ثبت شده است، در ایران برگزار شد. این مسابقات طی روزهای ۱۹ تا ۲۸ شهریورماه با حضور دوازده تیم در تهران و سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد و طی آن تیم های ایران، کره جنوبی، اردن، عراق و چین به عنوان پنج تیم برتر برای زون های خود جهت شرکت در دیگر مراحل رقابت های انتخابی جهانی ۲۰۱۹ صاحب سهمیه شدند.

فیبا آسیا چلنج اولین رویدادی بود که در  چنین سطح و با این تعداد تیم به میزبانی فدراسیون بسکتبال ایران برگزار شد و از این حیث برای بسکتبال ایران خیلی خوب بود هر چند بابت برگزاری این رقابت ها، مسئولان فدراسیون هنوز به خیلی از نهادها و بابت خیلی از اقدامات انجام شده بدهکار هستند.

بزرگترین بدهی فدراسیون بسکتبال بدهی۳۵۰ هزار دلاری به فیبا آسیا است. فدراسیون آسیایی بسکتبال (فیبا آسیا) بابت امتیاز میزبانی که به ایران برای برگزاری مسابقات فیبا آسیا چلنج داد، ۵۰۰ هزار دلار تعیین کرده بود. از این مبلغ و تا پیش از آغاز مسابقات، فدراسیون ایران تنها ۱۵۰هزار دلار به فیبا آسیا پرداخت کرده بود و بخش باقی مانده را به بعد از اتمام مسابقات موکول کرده بود.

با وجود گذشت یک هفته از اتمام رقابت های فیبا آسیا چلنج در ایران، فدراسیون بسکتبال هنوز بدهی خود با فیبا آسیا را صاف نکرده در حالیکه برگزاری این رقابت ها بدهی های دیگری را هم برای این فدراسیون به جا گذاشته است.

محمود مشحون در این رابطه طی گفتگویی با قدس آنلاین گفت: بابت بدهی به فیبا تا دی ماه و پایان سال میلادی ۲۰۱۶ فرصت داریم اما در اولین فرصت و خیلی زود باید به بدهی های دیگر رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: طی مدت زمان برگزاری مسابقات فیبا آسیا چلنج، مهمانان فدراسیون بسکتبال در سه هتل لاله، اسپیناس و المپیک مستقر بودند. با هیچ یک از این هتل ها هنوز تصفیه نکرده ای.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: علاوه بر این بابت حق الزحمه داوران و کادر برگزاری مسابقات هم هنوز به افراد مربوطه بدهی داریم ضمن اینکه هنوز هزینه هایی مانند ترانسپورت را هم پرداخت نکرده ایم. برخی از این هزینه های ریالی هستند اما برخی را باید به دلار پرداخت کنیم.

مشحون گفت: طی همین روزها به همه بدهی ها رسیدگی خواهیم کرد. در اولین فرصت هم باید بدهی فیبا آسیا را پرداخت کنیم. به هر حال ما طی هفت و هشت ماه آینده میزبان رویدادهای دیگر در منطقه غرب آسیا هم هستیم و باید هر چه زودتر بدهی های مالی بابت فیبا آسیا چلنج را تسویه کنیم تا بتوانیم برای آن رقابت ها برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.