زنگ آغاز سال تحصیلی 96-95 با حضور تولیت آستان قدس رضوی در مدرسه امام رضا(علیه السلام) نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی 96-95 توسط تولیت آستان قدس رضوی نواخته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس امام رضا(علیه السلام) صبح امروز شنبه به طور رسمی با نواخته شدن زنگ دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(علیه السلام) توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی، برگزار شد.
تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ایام هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، جان فشانی‌ها و ایستادگی‌های جوانان برومند این مرز و بوم است که در برابر هجوم دشمنان، غیورمردانه ایستادند و از مرز و بوم میهن اسلامی دفاع کردند.
عضوی شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه به انتساب مدارس امام رضا(علیه السلام) به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) اشاره کرد و با بیان اینکه این انتساب مسئولیت‌هایی را برای معلمان و متعلمان مدارس امام رضا(علیه السلام) ایجاد کرده است، گفت: هیچ قداستی در عالم جز در ارتباط با ذات اقدس و کبریایی پروردگار متعال ایجاد نمی‌شود. بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه السلام) مقدس است، زیرا به وجود قدسی هشتمین حجت خداوند بر زمینیان منتسب است و جنگ تحمیلی نیز از آن جهت که به امر ولی فقیه زمان و در راستای دفاع از حق و مبارزه با ظلم شکل گرفته، مقدس نامیده می شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(علیه السلام) را به دلیل انتساب به آستان قدس رضوی مقدس خواند و اظهار کرد: این قداست اقتضائاتی دارد و باعث متفاوت شدن این مدارس با هزاران مدرسه در سطح کشور شده است. دانش آموختگان مدارس امام رضا(علیه السلام) باید از نظر آموزش، پرورش و تربیت، جلوه‌ و تجلی فرهنگ رضوی باشند.
وی با تاکید بر اهمیت تربیت دینی دانش آموزان در کنار آموزش مباحث علمی، تصریح کرد: مدارس نقش بسیار مهمی در تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان دارند و تربیت رضوی دانش آموزان از خطیرترین وظایف مدارس امام رضا(علیه السلام) است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به امکانات بسیار خوب مدارس امام رضا(علیه اسلام) افزود: امکانات فراوانی در مدارس امام رضا(علیه السلام) فراهم شده است تا آینده سازان این کشور نسلی فرهیخته باشند و دانش بالا توام با تدین و اعتقادات اسلامی را در خود بپرورند.
آیت الله رئیسی در پایان اظهار امیدواری کرد که تلاش دست اندرکاران بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(علیه السلام) در کنار جدیت و کوشش دانش آموزان، منشا برکات فراوانی برای آینده نظام مقدس اسلامی باشد.
گفتنی است؛ در این مراسم زنگ نمادین بازگشایی مدارس امام رضا(علیه السلام) و آغاز سال تحصیلی 96-95 توسط تولیت آستان قدس رضوی به صدا در آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.