قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز از افتتاح یادمان شمس تبریزی در محوطه باغ گلستان خبر داد و افزود: این المان فرهنگی و ادبی، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز: احیای هویت فاخر شهر، تنها با تکیه بر مفاخر فرهنگی میسر است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی با بیان این‌که احیای هویت فاخر شهر، تنها با تکیه بر مفاخر فرهنگی میسر است، گفت: شمس تبریزی، از چهره‌های برجسته‌ تاریخ ادب و حکمت، موجب تحول عمیق فکری در شاعر و عارف برجسته، مولانا شده است؛ با این حال، جایگاه این عارف روشن‌ضمیر، آن‌گونه که باید و شاید در سیمای کلی شهر تبریز، بارز نبود.
وی اضافه کرد: شهرداری تبریز به منظور جبران بخشی از این کم‌توجهی،  یادمان شمس تبریزی را با طراحی بخش‌های جانبی زیبا و فضاسازی‌ها و نورپردازی‌های چشم‌نواز  مورد توجه قرار داده و مقارن با روز بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی، تقدیم شهروندان می کند.


شهردار تبریز اظهار داشت: نزدیکی این دو مناسبت مهم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم فضای پیرامون این یادمان در باغ‌گلستان، زیرساخت ارزشمندی برای استفاده اهالی فرهنگ و ادب باشد.
وی با بیان این‌که باغ گلستان، در دهه‌های گذشته، از الحاقات گورستان گجیل بوده و به گواه برخی منابع مهم تاریخی، مدفن عرفای نامی  بوده است، یادآور شد:  این مجموعه، همگام با توسعه شهر، به پارک تبدیل شده و از اصالت خود تا حدودی فاصله گرفته است؛ از این رو، طراحی و احداث یادمان شمس، نشانگر پاسداشت عرفای نامی خفته در این مجموعه است.
دکتر نجفی تاکید کرد: اقدامات ساختاری و برنامه‌های ادبی و فرهنگی باغ گلستان در راستای احیای هویت این پارک زیبا و قدیمی پیگیری می‌شود و در این میان، یادمان شمس، نقش یک عنصر نمادین و جذاب را بر عهده  خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.