«فروردین امسال رهبر انقلاب اسلامی در خصوص برجام‌های ۲ و ۳ و ... هشدار دادند و اکنون شاهدیم برجام‌های دیگری یکی پس از دیگری روی می‌دهد».

 چاه‌های پسابرجام!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «چاه‌های پسابرجام» به برجام‌های زنجیره‌ای و سرانجام آنها پرداخته که متن کامل آن به شرح ذیل است:

فروردین ماه 1395 بود که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص برجام‌های 2 و 3 و ... هشدار دادند. اکنون شاهد هستیم برجام‌های دیگری این بار بدون شماره، یکی پس از دیگری یا در دست اقدام است و یا در آینده ( درصورت ادامه شرایط موجود) روی خواهد داد.

در ذیل علاوه بر برجام، به برخی از آنها اشاره می‌گردد:

1. Jcpoa برجام هسته‌ایبا نیرنگ اعتمادسازی هسته‌ای و فریب اقدامات شفاف ساز برای رفع تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد و به قول اوباما بدون آنکه حتی یک تیر شلیک شود، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل درآمد. این درحالی است که اساس تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی است، عقلانیت حکم می‌کند تا زمانی که طرف مقابل به تعهد خود عمل نکرده هرگز نباید تن به تعهدی دیگر داد.

2. FATF برجام مالیبا نیرنگ اعتمادسازی سلامت اقتصادی و فریب اقدامات شفاف‌ساز بانکی، کنترل مبادلات مالی و ارزی کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت در منطقه را هدف قرار داده است و به موضوعی مهمتر و پرهزینه‌تر از برجام هسته‌ای تبدیل شده است که در صورت اجرا ضربه سختی به نظام سیاسی و اقتصادی کشور وارد خواهد ساخت. سهل انگاری و غفلت تیم مذاکره کننده در حل این معضل که در زمان مذاکرات نیز مطرح بوده قابل تأمل است و در حال حاضر براساس بند 7 ضمیمه 5 برجام که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو متعهد به برداشتن موانع اداری و حقوقی در مسیر اجرای برجام شده‌اند، قابل پیگیری است.

3. IPC برجام نفتیبا نیرنگ اعتمادسازی سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز و فریب تحول در ساختار قراردادها، عظیم‌ترین سرمایه ملی کشور را هدف قرار داده است تا با فراهم شدن شراکت ظالمانه 30-20 ساله بیگانگان در ذخایر نفتی جمهوری اسلامی ایران، اعتماد آنها برای سرمایه‌گذاری و تسلط دراز مدت در صنعت نفت و گاز کشور جلب گردد. در شرایطی که غالب ایرادات جدی و خسارت بار مطرح شده بدون مغایرت قانونی همچنان به قوت خود باقی است، ورود مسلط شرکت‌های غربی به حوزه نفت و گاز کشور با توجه به سوابق برعهدی آنها، حاصلی جز خسارتی بزرگ و درگیر ساختن طولانی مدت عظیم‌ترین سرمایه ملی کشور در میدان نیرنگ آنها بدنبالی نخواهد داشت.

4. MTCR برجام موشکی با نیرنگ اعتماد سازی امنیتی و فریب اقدامات شفاف‌ساز دفاعی، اساسی‌ترین مؤلفه قدرت دفاعی کشور را هدف قرار داده است که با پاسخ قاطع، دندان‌شکن و غیرقابل نفوذ جمهوری اسلامی ایران مواجه گردیده است.

5. عضویت جمهوری اسلامی ایران در WTO (سازمان تجارت جهانی) بهانه بعدی امریکا برای ورود به بازار جهانی که لازمه آن پذیرفتن اقدامات اعتمادساز سازمان تجارت جهانی می‌باشد که در شرایط کنونی با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های رقابت‌پذیر اقتصادی کشور، این اقدام منجر به ورود کالاهای خارجی به بازار داخلی کشور خواهد شد که در نهایت در میدان نیرنگ آمریکا گرفتار خواهد آمد.

نتیجه و هشدار: ساده اندیشی است که تصور شود اجرای سیاست‌های گام به گام شیطانی آمریکا منجر به لغو تحریم‌ها و رفع محدودیت‌ها از اقتصاد ایران خواهد شد. واقعیت این است که کلید اصلی لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی در مصوبات کنگره نهفته است که مقامات آمریکا بارها شرط انجام آن را تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده‌اند و این چیزی جز دست برداشتن نظام اسلامی از روحیه انقلابی‌گری، حمایت از محور مقاومت، دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی و به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس نخواهد بود.

براین اساس در شأن نظام اسلامی نیست که برخی از سیاست‌ورزان آن به امید گشایش برونی اقتصاد بیش از این در زمین سیاسی آمریکا بازی کنند.

رفع تحریم‌ها با توجه به معامله انجام شده حق مسلم ملت ایران است که مسئولین دستگاه‌های سیاسی و اقتصادی کشور می‌بایست برای محقق شدن آن شجاعانه و قدرتمندانه اقدام کنند و بدانند که راه نجات اقتصاد کشور نگاه به درون و عمل به فرمایشات راهگشا و حکیمانه رهبر بزرگ انقلاب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.