قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات بین اولیا و مربیان دانش‌آموزان گفت: این ارتباط مستمر باعث حذف تربیت دوگانه دانش‌آموزان شده و راهی مناسب برای جلوگیری از معضلات اجتماعی در موقعیت‌های خطرناک خواهد بود.

حذف تربیت دوگانه با ارتباط مستمر اولیا و مربیان امکان‌پذیر است/ علاوه بر جهاد علمی، جهاد فکری نیز لازم است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز با حضور در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رمز خلقت عالم فرا گرفتن علم است، اظهار داشت: البته این علم باید در راستای صفات جمال و کمال خداوند باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه مبنی بر اینکه آیا دانایان با نادانان تاریکی با ظلمات و بینایان با نابینایان یکسان است، تصریح کرد: آیات متعددی وجود دارد که از علم و دانش تمجید شده که در هیچ مکتبی تا این اندازه بر این مسأله اهتمامی نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با استناد به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در جهت دعوت دعوت پروردگار برای عملی که حیات بخش انسان‌ها است، بیان داشت: باید این دعوت در کنار تربیت آموزه‌های دینی و تقویت ایمان باشد و این وظیفه معلمان متعهد بوده تا جوانان که امانت‌های الهی هستند را در جهتی مناسب هدایت کنند.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، اذعان کرد: انبیا الهی تزکیه و تعلیم را پیشه کار خود قرار داده بودند و همیشه تزکیه مقدم بر تعلیم بوده است؛ زیرا علم منهای ایمان نه تنها مفید نیست بلکه مضر و باعث ایجاد مشکلات فراوان و تاثیرگذار در جامعه خواهد بود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیشرفت چشمگیری در کسب رتبه‌های برتر علمی و المپیادهای علمی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان داشته‌ایم و البته می‌توان گفت پیشرفت‌های زیادی نیز در زمینه فرهنگی نسبت به زمان طاغوت نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره بر اینکه در هفت آیه قرآن کریم بر مسأله حجاب عفاف اشاره شده است، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری علاوه بر جهاد علمی، جهاد فکری نیز داشته باشید تا شاهد یک کشور اسلامی و شایسته انقلاب اسلامی باشیم.

همچنین در این مراسم کچوییان پیام وزیر را قرائت کرد و به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان‌های استان 32 پروژه توسط استاندار و آیت‌الله شبستری افتتاح شد و همچنین از سرشماری نفوس مسکن نیز رونمایی شد.

در این مراسم فرماندار و رئیس برنامه و بودجه و همچنین شهردار منطقه 10 رئیس آمار استان نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.