۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
کد خبر: 459314

قدس آنلاین - کرمان : علیرضا رزم حسینی در ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان با اشاره به اهمیت اطلاعات و امار دقیق شهروندان در این سرشماری، گفت:همه مردم بایستی به اهمیت این موضوع پی برده و با ماموران سرشماری همکاری کامل نمایند.

مردم به این برنامه دولت و نظام اعتماد کنند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از کرمان ، استاندار کرمان در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گفت: برنامه ریزی های کلان کشور نیازمند آمار دقیق است و پایه همه برنامه ریزی های کشور آمار دقیق و صحیح است.

وی افزود:در راستای فرمان ریاست محترم جمهور و وظیفه قانونی دستگاه های اجرایی مبنی بر همکاری با ستاد سرشماری، بایستی آمارگیری و سرششماری امسال با دقت و صحت بیشتری پیگیری و انجام شود.

رزم حسینی، سرشماری نفوس و مسکن را پروژه ملی، بزرگ و حیاتی برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: همه برنامه های کشور برای نسل های آینده، اعم از برنامه های مربوط به سند چشم انداز؛ برنامه ششم توسعه، توزیع عادلانه امکانات شهری و بخشی و سرنوشت مناطق موهون سرشماری واقعی و دقیق است.


وی تاکید کرد: مردم به این برنامه دولت و نظام اعتماد کنند و اطلاعات خواسته شده را در اختیار مامورین سرشماری قرار دهند.
استاندار کرمان به بستر فراهم شده مجازی و زمینه ثبت نام و آمارگیری اینترنتی اشاره کرد و افزود: این شیوه آمارگیری که امسال برای اولین بار در کشور اجرا می شود در وقت مردم و کاهش هزینه های دولت بسیار موثر بوده، لذا از همه مردم می خواهیم تا با مراجعه به سایت سرشماری به صورت اینترنتی این آمارگیری را انجام دهند.
وی همچنین به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی از این اقدام ملی و مهم اشاره کرد و گفت: اهمیت اطلاعات به عنوان زمینه برنامه ریزی های کلان کشور باید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده و همچنین اصحاب رسانه نسبت به ثبت نام و سرشماری اینترنتی اطلاعات کافی را در اختیار مردم قرار دهند.
در ابتدای این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 گفت: هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در کشور از امروز سوم مهر ماه و با 32 هزار نفر در رده اجرایی و ستادی شروع شده که در استان کرمان 1200 نفر نیروی اجرایی و ستادی در قالب 71 نقطه شهری و 23 شهرستان آغاز به کار نموده است.
جعفر رودری با اشاره به سرشماری اینترنتی و پیشبینی 30 تا 35 درصدی آمار گیری به این شیوه، بیان داشت:دستگاه های اجرایی، کارمندان دولت و هم شهریان میتوانند با مراجعه به سایت و شرکت در آمارگیری غیر حضوری در وقت و هزینه ها صرفه جویی نمایند.
وی با تاکید زمان 3 تا 21 مهرماه برای آمارگیری اینترنتی، افزود: زمان انجام آمارگیری حضوری با مراجعه به منازل از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه خواهد بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اقلام مورد سرشماری در این دوره اشاره و گفت: 70 نوع فعالیت اعم از شاخصه های هویتی، فعالیتی، نیروی انسانی، جنسیت، مسکن و اطلاعات مربوط به پایه جمعیتی در این دوره بررسی می گردد.
در ادامه نیز معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: پیش بینی ستاد ازسرشماری سال 95 از نفوس و مسکن ، برای استان کرمان حدود سه میلیون نفر خواهد بود و امیدواریم این سرشماری بادقت و صحت مطلوب انجام گیرد و ماموران بتوانند برای مراجعه حضوری و تکمیل اطلاعات خانوارهای غایب و مصاحبه تلفنی اطلاعات را کامل نمایند.
محمدی سلیمانی افزود: در سرشماری امسال شیوه سنتی و کاغذی به صورت کامل حذف و فرایند آمارگیری به صورت اینترنتی و دیجیتال خواهد بود

 

صبح امروز و همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ سرشماری نفوس و مسکن توسط استاندر کرمان نواخته و سرشماری از امروز به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.