​قدس آنلاین – ایلام: معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام گفت: در مهدکودک های استان ایلام، 11 هزار کودک نگهداری شده و آموزش می بینند.

آموزش 11 هزار کودک در مهدهای ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، زهرا همتی با بیان اینکه مهدهای کودک در جامعه‌پذیر کردن، اجتماعی بار آوردن و مسئولیت‌پذیری کودکان بسیار تأثیرگذار هستند، اظهارداشت: والدین بایستی پیگیر مسائل، نوع آموزش و رفتار مربیان با کودک خود در مهدها باشند.

وی با اشاره به اینکه 301 مهد کودک در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد مهد کودک، 193 مهد روستایی و 108 مهد در نقاط شهری استان فعالت هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام به نگهداری و آموزش 11 هزار کودک در مهدهای استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سپردن کودک زیر یک سال به مهدهای کودک صلاح نیست و بهتر است فرزندان در آستانه‌ی ورود به 4 سالگی به مهد فرستاده شوند.

زهرا همتی با بیان این مطلب که دولت به روستا مهدها به‌صورت ویژه نگاه می‌کند و یک وعده‌غذای گرم به این کودکان داده می‌شود و کودکانی که نیاز غذایی دارند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند، بیان داشت: در سال جاری، 12 میلیارد ریال اعتبار برای تامین غذای گرم کودکان روستا مهدها اختصاص یافته که حدود 4 هزار و 500 کودک از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

وی  انتخاب مهدکودک مناسب را که دارای امکانات، مربی و فضای مطلوب باشد را مهم دانست و تأکید کرد: نباید کودکان به هر مهد کودکی سپرده شوند چرا که اگر مربی، مدیر و کارکنان مهدها سواد تربیت کودک را نداشته باشند، علاوه بر اینکه چیزی به معلومات کودک اضافه نمی‌شود، او را پرخاشگر نیز بار می‌آورد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با تأکید بر اینکه باید به آموزش‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری در مهدهای کودک توجه بیشتری شود، خاطرنشان ساخت: والدین پیگیر مسائل و نوع آموزش و رفتار مربیان با کودک خود در مهدها باشند و متولیان مهدها باید بدانند هدف مهدها فقط نگهداری کودک نیست و بایستی از مربی استفاده کنند که مهارت لازم را در تربیت، آموزش و نگهداری کودک داشته باشد.

زهرا همتی یادآور شد: والدین می‌توانند برای دریافت مشاوره و گزارش تخلفات مهدهای کودک به دو شماره تلفن 32223070 و 32238044 بهزیستی تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.