قدس آنلاین/ ایلام: مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: مانور واکنش در شرایط اضطراری، بحران و پدافند غیر عامل در شرکت نفت منطقه ایلام و در ذخیره گاه سوخت شهرستان دره‌شهر برگزار شد.

مانور واکنش در شرایط بحران در دره شهر برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، احمد کرمی با بیان اینکه اجرای مانور واکنش در شرایط اضطراری، بحران و پدافند غیر عامل که با دقت و سرعت بالا صورت گرفت، می‌تواند آمادگی لازم در زمان بروز حوادث و بحران‌ها را ایجاد کند، اظهارداشت: هدف از اجرای این مانور، افزایش آمادگی و شناسایی نقاط ضعف و قوت بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران مدیریت لحظه‌هاست و اگر بتوانیم بحران را مدیریت کنیم حوادث را نیز مدیریت کرده‌ایم، افزود: در حوادث و بلایای طبیعی خسارات و پیامدها غیر قابل پیش‌بینی است و برای کاهش اثرات آن باید برنامه‌ریزی و آموزش لازم را صورت داده باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان این مطلب که کشور ما جزو 10 کشور حادثه خیز دنیاست و سومین یا چهارمین کشور حادثه خیز آسیا هستیم که 90 درصد نقاط کشور در معرض حوادث قرار دارد، خاطرنشان ساخت: اگر سرمایه گذاری ها با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم در خصوص حوادث همراه نباشد، خسارات جبران ناپذیری را به بار می‌آورد، اما اگر همراه با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی و پیشگیری از بحران‌ها و حوادث مختلف باشد، با خیال راحت و اطمینان خاطر می توان به فعالیت‌های خود ادامه داد و ریسک پذیری پروژه‌ها در حوادث و بحران‌ها پایین خواهد آمد.

احمد کرمی به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره کرد و یادآور شد: بحث پدافند غیر عامل در خصوص مبحث 21 قانون و مقررات ملی ساختمان است که باید با رعایت این قانون ریسک پذیری و خطر پذیری در بحران ها و حوادث را کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.