قدس آنلاین: کسانی که از حوزه در مسیر علوم انسانی و اجتماعی و اسلامی سازی فعالیت می کنند جهاد علمی انجام می دهند.

تحول علوم انسانی امروز میدان جهاد علمی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، حجت الاسلام سید محمدصادق موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر شنبه در آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی این مؤسسه که در سالن اجتماعات آن برگزار شد، گفت: گاهی جریان های زاویه دار با اسلام به وسیله فرهنگ غربی در جوانان و دانشگاه ها رواج پیدا می کند.

وی افزود: کسانی که در آن فضا تربیت می شوند به گونه ای دیگر سخن می گویند، جور دیگر راهنمایی می کنند و کتاب می نویسند؛ کسانی که از حوزه در مسیر علوم انسانی و اجتماعی و اسلامی سازی فعالیت می کنند جهاد علمی انجام می دهند.

حجت الاسلام موسوی نسب با بیان این که گاهی تصور می شود کسی وارد مؤسسات شود وارد دانشگاه شده و از حوزه فاصله گرفته است، اظهار داشت: حداقل در مراکزی همانند مؤسسه امام این تصور درست نیست، کسانی که از روی علم و عمد چنین سخنی بگویند مسؤولیت دارد.

وی ادامه داد: در بین مؤسسات مؤسسه امام خمینی(ره) آغازگر راه اسلامی سازی علوم انسانی بوده و با ابتکاری که آیت الله مصباح داشتند از سال 54 بخشی از طلاب دعوت شدند و در دوره هایی شرکت کردند، بنابراین این مؤسسه طبق اساسنامه ای که دارد نهادی حوزوی به شمار می رود.

معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که بر اساس تکلیف تعدادی از طلاب حوزه علمیه گزینش می شوند و برای فعالیت در اسلامی سازی علوم انسانی و اجتماعی و زمینه های دیگر تربیت می شوند، ابراز داشت: مسیر مؤسسه مسیری حوزوی بوده و معارف اسلامی است.

وی عنوان کرد: تلاش بر این است که دانش پژوهان به منظور بهره گیری از معارف اسلامی کسب علم کنند، برنامه ها و حضور درس های فقه و اصول و امتحان های مکرر شفاهی در مؤسسه نیز حوزوی بودن این نهاد را گواه می دهد.

حجت الاسلام موسوی نسب خاطرنشان کرد: طلاب مؤسسه از ابتدای دوره ارشد ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، این تأکید مؤسسه در این زمینه به این دلیل است که سال 84 وقتی رهبر معظم انقلاب به مؤسسه تشریف آوردند فرمودند که خوب است آقایان ملبس باشند.

وی اضافه کرد: مؤسسه اصرار بر حفظ شأن و جایگاه حوزوی خود دارد، تعامل مؤسسه با حوزه های علمیه بسیار پر رنگ است و مسؤولان حوزوی نیز همکاری بسیار خوبی دارند؛ بنابراین این که بگویند کسی که مؤسسه رفته از حوزه فاصله گرفته نادرست است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.