قدس آنلاین: باید این احساس مسئولیت در افراد ایجاد شود تا فرهنگ قرآن در جامعه رشد پیدا کند وگرنه با جبر و مباحث دولتی این مسئله رخ نمی‌دهد؛ لذا هر کسی باید به سهم خویش تلاش کند.

ترویج فرهنگ قرآن به مسئولیت پذیری نیاز دارد نه جبر و زور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، غلام‌رضا شاه‌میوه، استاد و داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورمان در حاشیه سفر به شیراز با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی، به تبیین وظایف قرآنیان در این عرصه پرداخت و گفت: من بارها و در مصاحبه‌های متعدد عنوان کرده‌ام که خط اول جبهه فرهنگی کشور، مباحث قرآنی است یعنی اگر بخواهیم در فرهنگ کار اساسی انجام دهیم باید به وسیله ابزار قرآن و تعمیم دادن فرهنگ قرآنی این کار را انجام دهیم.

تمام قرآنیان باید در خط اول مبارزه فرهنگی کشور قرار داشته باشند
وی افزود: طبیعی است که وقتی بحث فرهنگ قرآنی می‌شود قاریان، حافظان، اساتید، کارکنان، مدرسان، کارگزاران و مؤسسات قرآنی در خط اول این مبارزه فرهنگی قرار دارند که باید در این عرصه حضور داشته باشند.

حضور قرآنیان در عرصه فرهنگ، یک مسئله شخصی است
شاه‌میوه با تصریح اینکه من احساس می‌کنم هنوز آن سهمی که قرآنیان باید در کارهای فرهنگی حضور داشته باشند، ادا نشده است، گفت: این مسئله شخصی است و هر کس باید به سهم خودش در این عرصه احساس مسئولیت کند.
این استاد قرآن کریم کشورمان ادامه داد: هر موسسه قرآنی، استاد، مدرس، قاری و هر کسی که به حدی رسید که می‌تواند چند جوان را در مسجد جمع کند و به آن‌ها قرآن آموزش دهد، مسلماً می‌تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند و این‌گونه نباشد که افراد هیچ احساس مسئولیتی نکنند و تنها به دغدغه‌های خویش بپردازند.

احساس مسئولیت تمام افراد؛ گام نخست ترویج فرهنگ قرآن در جامعه
وی تأکید کرد: باید این احساس مسئولیت در افراد ایجاد شود تا فرهنگ قرآن در جامعه رشد پیدا کند وگرنه با جبر و مباحث دولتی این مسئله رخ نمی‌دهد؛ لذا هر کسی باید به سهم خویش تلاش کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.