قدس آنلاین- اعظم طیرانی : 27 خرداد سال 89 بود که زیر آسمان آبی بردسکن نوزادی با وزن 490 گرم وقدی کمتر از 30 سانتی متر به دنیا آمد. آن روز هیچ کس امیدی به نفس‌های کم رمقش نداشت؛ با این حال خبر تولد نوزاد قصه ما در روزنامه قدس منتشر شد.

کم وزن ترین نوزاد خراسان مدرسه ای شد

وی در هفته 26 بارداری مادر در بیمارستان ولیعصر بردسکن به طور طبیعی به دنیا آمد، اما به دلیل شرایط خاصی که داشت به بخش «ان. آی. سی. یو» بیمارستان قائم(عج) مشهد منتقل شد.

خانواده این نوزاد که کم وزن ترین نوزاد در خراسان رضوی و شاید هم ایران بود، چون نامی برای او انتخاب نکرده بودند، به « نوزاد فاضل» معروف شد.

تولد دختر قصه ما توجه بسیاری از پزشکان را به خود جلب کرد، به طوری که از او به عنوان موارد نادر که تاکنون در کشور دیده نشده است، یاد کردند که به رغم کوچک بودن از وضعیت رشد جسمی و ذهنی قابل قبولی برخوردار بود. با این حال دغدغه هایی مانند احتمال بروز بیماری و نقص در روند رشد او وجود داشت.

روزها گذشت و این نوزاد در بخش «ان آی سی یو» بیمارستان قائم به دور از خانواده و با حمایت و همکاری کادر درمانی این بیمارستان بویژه خانم پروینی که سرپرست بخش «ان ای سی یو» بود به سرعت رشد طبیعی را طی کرد که تمام چکاپ‌ها و سونوگرافی‌های انجام شده از مغز وی نیز این وضعیت را نشان می‌داد.

در آن ایام روزنامه قدس نیز گزارش‌های اختصاصی متعددی از وضعیت و روند رشد این نوزاد به چاپ رسانید ونام نوزاد «فاضل» را به گفته خواهرش «ستایش » اعلام کرد.

به دنبال این اقدام و گفت‌وگوهای متعدد با والدین ستایش و اینکه دغدغه ای به لحاظ سلامت دختر قصه ما وجود ندارد، سرانجام پس از دو ماه ستایش به آغوش خانواده بازگشت.

جالب است بدانید ستایش اکنون با پشت سر گذاشتن دوره پیش دبستانی به مدرسه می‌رود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ما ازخرید کیف و کفش برای مدرسه صحبت می‌کند و می‌گوید، دفتر نقاشی، مداد رنگی، تراش، پاک کن و... بخشی از وسایلی است که تهیه کرده است.

مادر ستایش می‌گوید: او دختری زرنگ، کنجکاو، باهوش و مهربان است و به لحاظ جسمی و ظاهری (قد و وزن) تفاوتی با همسن و سال‌هایش ندارد.

 پدرش نیز که در ابتدا امیدی به زنده ماندن ستایش نداشت، می‌گوید: خدا را شکر که به کمک کادر درمان و روزنامه قدس که متعلق به حضرت ثامن الحجج(ع) است، توانسته‌ام تصمیم درستی بگیرم واکنون «ستایش» در آغوش خانواده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.