قدس آنلاین: بر اساس برنامه اعلام شده بخش‌هایی از فعالیت‌های پروژه پدیده شاندیز در نیمه مهر شروع خواهد شد و هم اکنون در حال طی مراحل قانونی برای انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه است.

ساخت و ساز پروژه پدیده شاندیز 15 مهرماه آغاز می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز در گفت‌وگوی تلگرامی با سهامداران شرکت پدیده در تشریح این موضوع گفت: ۱۴ شرکت در فراخوان ارزیابی پیمانکاران شرکت کرده که ۶ شرکت واجد شرایط تشخیص داده شده و اسناد مناقصه دریافت شده است.

علی حامد مقدم تصریح کرد: جلسه بازگشایی پاکت‌ها و اعلام برنده و مشخص شدن پیمانکار منتخب در روز پنجشنبه هشتم مهر صورت می‌گیرد و از روز ۱۰ مهر عقد قرارداد، اخذ ضمانت‌نامه و تجهیز کارگاه انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: فعلاً در این مرحله از پروژه ورودی زین اسبی و بلوک‌های یک تا ١٠ قرار است، تکمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه برای همه بخش‌های پروژه در شاندیز و کیش آماده جذب سرمایه گذار هستیم، ادامه داد: برای پروژه کیش سرمایه گذاران قابل توجهی اعلام آمادگی کرده‌اند و مراحل قرارداد در حال نهایی شدن است.

راه‌اندازی اتاق مبادلات سهام

وی در خصوص راه‌اندازی اتاق مبادلات سهام با بیان اینکه سازمان بورس توسط مسؤولان بالادستی موظف به همکاری شده است، بیان داشت: سازمان بورس ضوابط و قوانین خودش را دارد که شرکت پدیده در شرایط فعلی امکان تمکین در قبال همه آن‌ها را ندارد، ولی برای بازشدن اتاق مبادله پایاپای نیازمند تأیید بورس هستیم.

وی همچنین در خصوص تعدیل سهام شرکت پدیده بیان داشت: تعدیل سهام از لحاظ ما انجام شده و قطعی است، ولی برای اعمال آن منتظر گرفتن تأییدیه بورس هستیم.

وی اعلام داشت: بحثی که بورس در خصوص شفاف نبودن حسابرسی‌ها اعلام می‌کند، مربوط به حسابرسی سال ٩۴ شرکت است که هم اکنون تیم حسابرسی برای شفافیت حساب‌ها در شرکت مستقر است.

وی یادآور شد: حسابرسی شرکت ابنیه از حدود ٢٠روز پیش آغاز شده و حدود دو ماه زمان می‌برد.

جذب نقدینگی از طریق بانک‌ها

وی در خصوص جذب نقدینگی از طریق بانک‌ها نیز تصریح کرد: کنسرسیوم بانکی تشکیل شده و نتایج بسیار خوبی داشته است. مبالغ مربوط به کنسرسبوم بانکی نیز قطعی شده و در حال طی مراحل قانونی برای اختصاص آن هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص موجودی حساب‌های آزاد شده شرکت گفت: فقط یکی از حساب‌ها مبلغ نسبتاً قابل توجه دارد که بیش از ١۵ دستور توقیفی روی آن قرار گرفته و قانوناً امکان رفع آن نیست و بقیه حساب‌ها مبلغ قابل توجهی ندارد.

وی تأکید کرد: قرار است مبالغ و یا دارایی‌هایی که از عوامل دستگیر شده پدیده ثبت و ضبط شده در اختیار ما قرار گیرد، ولی تاکنون مبلغی پرداخت نشده است.

تبلیغات تلویزیونی شرکت پدیده

وی در خصوص تبلیغات تلویزیونی شرکت پدیده افزود: فعلاً تبلیغات از طریق برنامه‌های رسمی صداوسیما مثل پایش و اشاره و... انجام می‌شود.

وی در خصوص آن دسته از سهامدارانی که به سامانه اطلاعات سهام رجوعی نداشته‌اند با اشاره به دو مرحله تمدید زمان رجوع به سامانه گفت: فعلاً تصمیمی برای بازگشایی مجدد سامانه اطلاعات سهامداران نیست و پس از گشایش اتاق مبادله سهام در این خصوص تعیین تکلیف خواهد شد.

وی همچنین بیان اینکه هیأت مدیره شرایط سهامداران را درک می‌کند و تمام تلاش خود را برای حل آن‌ها به کار گرفته، افزود: سهامداران عزیز باید تحمل کنند تا بتوانیم مشکلات موجود را بتدریج حل کنیم.

نحوه واگذاری هایپر مارکت پدیده

حامدمقدم در خصوص نحوه واگذاری هایپر مارکت پدیده به شرکت پرسون گفت: پرسون به نوعی شریک پدیده محسوب می‌شود و اجاره آن مبلغی از درصد درآمد پرسون است.

وی همچنین در خصوص طلب‌های کارکنان پدیده بیان داشت: مطالبات پرسنل در جای خود باقی است و ما موظف به پرداخت آن هستیم، اما هم اکنون امکان پرداخت آن را نداریم، ولی پس از شروع پروژه زمان‌بندی آن را اعلام خواهیم کرد.

سهامی عام شدن پدیده

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص سهامی عام شدن پدیده گفت: مراحل سهامی عام شدن از لحاظ ما تکمیل شده و در اختیار مقام قضایی برای دستور قرار گرفته است.

وی در خصوص آن دسته از سهامداران پدیده که سهام خود را در زمستان سال ٩٣ به شرکت پدیده فروخته و فقط برگ زرد رنگ فروش سهام را دریافت کرده و برگ تعهدنامه را دریافت نکرده‌اند، گفت: برگه‌های زرد در فرآیندهای کاری در آن زمان اعمال نشده است و این عزیزان سهامدار پدیده هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.