قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: برگزاری نمایشگاه کتاب و معرفی کتاب های جدید و همچنین ناشران،یکی از اقدامات فرهنگی است که نقش مهمی در راستای افزایش سرانه مطالعه در یک منطقه دارد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همکاری همه جانبه مسئولان و مردم است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی برای دسترسی به منابع مطالعه بسیار سودمند است و این یکی از اهداف مهم و اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علی اصغر کاراندیش افزود:این وزارتخانه علی رقم داشتن بودجه کم به برگزاری چنین نمایشگاههایی و دادن یارانه کتاب به اقشار مختلف جامعه بخصوص دانشجویان اقدام میکند، اما این اقدامات  کافی نیست و فعالیت های دوچندانی در این حوزه باید صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه ها تنها فروش بیشتر کتاب نیست بلکه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

در ادامه این مراسم استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همکاری همه جانبه مسئولان و مردم است و همانطور که در مورد مسائل و موضوعات مختلف سمینارها و همایش های گوناگون برگزار میشود باید با برگزاری همایش هایی در خصوص کتاب و کتابخوانی به ترویج این فرهنگ پرداخته و بتوانیم این زمینه را برای علاقمندی جوانان فراهم کنیم.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب و معرفی کتاب های جدید و  همچنین ناشران،یکی از اقدامات فرهنگی است که نقش مهمی در راستای افزایش سرانه مطالعه در یک منطقه دارد که با مطالعه و بالا رفتن سواد جامعه می توان افق جدیدی را برای  توسعه استان ترسیم کرد.

وی گفت:در این نمایشگاه 46 هزار عنوان کتاب با 30 درصد تخفیف به متقاضیان عرضه میشود که 20 درصد از این تخفیف را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و 10 درصد را ناشران تقبل میکنند.

شایان ذکر است این نمایشگاه از4 مهرماه لغایت 9 مهرماه برا بازدید علاقمندان دایر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.