قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر وزیر کشور به تبریز مرز مهران برای استقرار موکب خدمت‌رسانی این استان به زوار اباعبدالله الحسین(ع) تعیین شد.

مرز مهران برای استقرار موکب خدمت‌رسانی آذربایجان‌شرقی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در سومین نشست ستاد اربعین استان، با اشاره به سفر وزیر کشور به استان، اظهار داشت: طی این سفر یکی از مواردی که مطرح شد، محل مأموریت استان در مرز عراق بود که بر اساس ابلاغیه‌های انجام‌ شده شهر سامرا تعیین‌ شده بود اما با توجه به شرایط انتقال امکانات که بعضاً امکان‌پذیر نبود، بر اساس مکاتباتی که انجام شد مرز مهران برای استقرار ستاد اربعین استان تعیین شد.

وی افزود: با توجه به این تصمیم قرار بر این شد تا استان آذربایجان‌شرقی همراه با 12 استان دیگر از جمله اردبیل و زنجان و تهران، البرز، مرکزی، گیلان، قزوین، همدان، گلستان، مازندران، لرستان و قم به انجام مأموریت بپردازد.

جبارزاده ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و حضور استان‌های دیگر در مرز مهران باید نشست هماهنگی بین استان‌های حاضر در مرز در راستای تسهیل خدمات‌رسانی به زائران انجام‌شده و از امروز بحث تجهیز و تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی به زائران در محل مأموریت پیش‌بینی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از افتخارات بزرگ است، بیان کرد: در این مسیر برای تسهیل خدمات‌رسانی به زائران باید از تجربیات تلاشگران این عرصه در سال‌های گذشته به‌خوبی بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکانات استان بی‌شمار نیست، برای تجهیز هر چه بیشتر موکب استان در محل مأموریت باید همه امکانات استان در محل مأموریت متمرکز شوند و به این صورت نباشد که منابع استان در مکان‌های مختلف هزینه شود.

جبارزاده خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تأمین بهداشت و سلامت زائران، نکات بهداشتی و ایمنی و امنیتی در قالب بروشورهای آموزشی با هماهنگی‌های لازم بین زائران تکثیر شود.

وی در ادامه با تأکید بر انجام جلسات کمیته‌های انتخاب‌شده به‌صورت هفتگی، ادامه داد: باوجود به علاقه‌مندی خیرین برای خدمات‌رسانی به زائران، باید از این ظرفیت عظیم خیران و مردم برای تسهیل خدمات‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) به‌خوبی بهره‌مند شده و استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با تأکید بر استفاده از مهارت و امکانات دستگاه‌های استان در راستای تجهیز محل استقرار و مأموریت، ادامه داد: سال گذشته در طول 20 روز تنها در بحث صبحانه و نهار و شام برای 270 هزار نفر ارائه خدمت انجام شد با این حساب باید در سال‌ جاری برای بیش از این تعداد آمادگی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.