قدس آنلاین- تبریز: جانشین معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از سفر دو میلیون گردشگر در تابستان سال‌جاری به استان خبر داد.

آذربایجان‌شرقی میزبان 2 میلیون گردشگر در تابستان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرشاد رستمی بعد از ظهر امروز چهارم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت گردشگری استان، در قالب ستاد اجرایی سفر، در تابستان 95 با بخش‌ها و برنامه‌های متفاوت انجام داده است.

وی افزود: امسال شاهد حضور گسترده مسافر به استان بوده‌ایم که طبق کمیته آمار و اطلاعات سازمان در حدود 1میلیون و پانصد و پنجاه و پنج هزار و چهل و هشت مسافر به استان آمده است.

رستمی بیان داشت: این مسافران در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و ستاد اسکان آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی حضور داشتند.

وی به افزایش نظارت به مراکز اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی و شهری، سفره خانه‌های سنتی و دفاتر گردشگری توسط بازرسان سازمان میراث فرهنگی از 2 هزار و 779 مرکز اشاره کرد و ادامه داد: به خاطر این افزایش نظارت میزان شکایت در حدود 20 درصد کاهش یافته و همچنین 2 دفتر مسافربری به صورت تعلیق در آمدند و مجوز فعالیت از آن‌ها گرفته شد.

رستمی افزود: در راستای این نظارت، 13 دفتر خدمات مسافربری، 10 مرکز اقامتی و هفت مرکز پذیرایی مورد تشویق قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بازدید از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی در حدود یک میلیون و 306 هزار و 736 فقره بازدید وجود داشته است؛ در بخش بازدید از جاذبه‌های طبیعی یک میلیون و 987 هزار و 10 نفر بازدید و سایر مراکز یک میلیون و  202 هزار و 129 مورد بوده است.

جانشین معاون گردشگری ادامه داد: بیشترین بازدید از مجموعه کلیسا سنت استپانوس جلفا که ثبت جهانی شده، بوده است و سپس موزه آذربایجان و بعد از آن رصدخانه مراغه رتبه دوم و سوم را در میزان بازدید کسب کرده‌اند.

وی یادآور شد: مبنای انتخاب این رتبه‌ها از روی فروش بلیط بوده است که چون در بازدید بازار تبریز بلیطی وجود نداشته این بازاز بزرگ جهانی بیشتری بازدید را به خود اختصاص داده است.

رستمی به سایر فعالیت‌های معاونت گردشگری اشاره کرد و گفت: در تابستان سال‌جاری برگزاری جشنواره عسل سراب و همچنین کباب بناب از بخش‌های نشاط اجتماعی و جشنواره مردمی بوده است.

وی در همین راستا افزود: دو رویداد بزرگ از جمله جشنواره سفره ایرانی با شعار فرهنگ گردشگری و سفره ایرانی بود و دیگری موضوع اجلاس وزاری گردشگری با حضور وزاری گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاران آسیا و همچنین نشست سفرا و استانداران به عنوان کارگروه گردشگری بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.