عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه گفت: مقطع دوران دفاع مقدس باشکوه‌ترین ورق از اوراق تاریخ ایران اسلامی است، دوران دفاع مقدس قله افتخارات تاریخ ایران است.

دفاع مقدس قله افتخارات تاریخ ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در اختتامیه یادواره 500 شهید شهر درچه اظهار کرد: کشور ایران هر چه دارد از برکت دوران دفاع مقدس است و سرمایه‌های امروز ما محصول همان دوران است.
وی با اشاره به اینکه تاریخ نیم‌قرن اخیر دارای نقطه‌های بسیار ارزشمندی است بیان داشت: تاریخ دوران دفاع مقدس بلندترین فراز از ایستادگی و اقتدار و دانش و فهم ملت ایران نسبت به مسؤولیت خود به میهن است.
عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه با بیان اینکه امروز باید نقاط مهم حساس را شناخت و درست قدم برداشت، تصریح کرد: علت اصلی انحراف مردم در واقعه کربلا این بود که مردم در زمان نیاز، قدم درست را برنداشتند.
وی با اشاره به اینکه انحراف می‌تواند منجر به شهادت معصوم زمان هم بشود، ادامه داد: انحراف مردم در مسیر باعث وقوع هولناک‌ترین جنایات تاریخ شد و حضرت اباعبدالله(ع) آن گونه به شهادت رسید.
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شهدا دوران دفاع مقدس در استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر و شهر درچه حرکت نمی‌کردند و جان خود را سپر تهاجم دشمن قرار نمی‌دادند امروز  هیچ نام و نشانی از کشور و ملت ایران نبود.
ابوترابی‌فرد اضافه کرد: رزمندگان تربیت‌یافته در مکتب عاشورا با فهم درست زمان خویش و شناخت صحیح زمان در مرحله خود به حیات رسیدند و در مرحله بعدی باعث نجات ملت و کشور ایران شدند.
وی افزود: مقطع دوران دفاع مقدس باشکوه‌ترین ورق از اوراق تاریخ ایران اسلامی است؛ دوران دفاع مقدس قله افتخارات تاریخ ایران است.
عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه ادامه داد: شهدا در قله حیات قرار دارند و ثمره دستور الهی باعث شد حیات دائمی الهی نصیبشان شود؛ شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان به ما حیات بخشیدند و ما زندگی امروزمان را مدیون دوران دفاع مقدس هستیم.
وی تصریح کرد: در دنیای ناامن امروز اگر ایران نماد اقتدار و امنیت است، ثمره مجاهدت و ایثار و استقامت رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
ابوترابی‌فرد بیان داشت: تاریخ دوباره تکرار شده و ما امروز در دوره حساس از تاریخ ایران قرار داریم، امروز در اطراف  کشور جنگ و خون حاکم شده با این هدف که ریشه‌های اسلام و نظام جمهوری اسلامی را بخشکانند.
عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه با بیان این که دیروز کشور عراق سنگر مقاوم استکبار جهانی بود ولی امروز عراق همراه و حامی و در کنار ملت ایران است گفت: سربازان دیروز عراق امروز در کنار ما برای آزادی موصل متحد شده‌اند.
وی بیان این که امروز کشور عراق میدان جنگ حق علیه باطل است ادامه داد: امروز ملت ایران و عراق در یک جبهه علیه استکبار جهانی و گروه‌های تکفیری در جهادند.
مراسم اختتامیه یادواره شهدا شهر درچه شهر نمونه شاهد کشور با حضور باشکوه مردم و مسؤولان در کنار قبور شهدای گمنام و در محل کوه سفید این شهر برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.