کارشناس مسایل غرب آسیا با اشاره به بمباران هوایی اخیر آمریکاییها در سوریه گفت: آنها به ظاهر از اسد در ارتباط با این قضیه عذرخواهی کردند ولی اقدام آنها در جهت سواستفاده از آتش بس بوده است.

سوء استفاده آمریکایی‌ها از آتش بس در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینکه کلاهی که آمریکایی ها و هم پیمانان آنها در این قضیه بر سر روس‌ها گذاشتند، کلاه گشادی است . به موارد متعدد نقض آتش بس از سوی گروه‌های مخالف دولت سوریه اشاره کرد و گفت: در مورد آتش بسی که پیش از این نیز روسیه و آمریکا بر سر ایجاد آن در سوریه توافق کرده بودند، غربی‌ها در قالب کمک های بشر دوستانه و مواد غذایی، سلاح‌هایی را به دست گروه‌های تکفیری و تروریستی رساندند و در آتش بس اخیر نیز این موضوع بار دیگر رخ داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به بمباران هوایی اخیری که آمریکا یی ها در سوریه انجام دادند، گفت: آمریکایی ها به ظاهر از بشار اسد در ارتباط با این قضیه عذرخواهی کردند و این موضوع را غیر عمد عنوان کردند در حالیکه به نظر می‌رسد این موضوع در چارچوب تصمیم قبلی و برای سوء‌استفاده از آتش بس ایجاد شده، صورت گرفته است.

خامه‌یار با اشاره به تعدد بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه ای در بحران سوریه خاطر نشان کرد: توافقی بین بازیگران این عرصه وجود ندارد ،چنانکه این واگرایی و اختلاف در صحنه تحولات سوریه تاثیرگذار بوده است.

وی هم‌چنین در «رویداد» به اهمیت تبیین ماهیت گروه‌های تروریستی در قضیه حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: در این فرایند آمریکایی ها باید بپذیرند که تروریست خوب و بد وجود ندارد و این که تروریسم پدیده شومی است که آثار منفی آن بر تمام نقاط جهان سایه می افکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.