قدس آنلاین – سبزوار : مدیرفرودگاه بین المللی شهرستان سبزوار گفت: فرودگاه سبزوار توانایی و ظرفیت انجام پروازهای عتبات عالیات را دارد .

فرودگاه سبزوار توانایی و ظرفیت انجام پروازهای عتبات عالیات را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار علی اصغر روشن بین که در جمع خبرنگاران سخن می گفت بیان اینکه با توجه به ایجاد دفتر نمایندگی سازمان و حج و زیارت در شهرستان می توان این پروازها را از سر گرفت افزود : در حال حاضراز این فرودگاه چهار پرواز در طول هفته از سبزوار به مقصد تهران صورت می گیردکه در آینده نزدیک با هماهنگی شرکت های هواپیمایی به هفت پرواز قابل افزایش خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه اراضی فرودگاه سبزوار بالغ بر 328 هکتارمی باشد و تا کنون نیز  سند این این زمین ها به نام فرودگاه شهرستان صادر نشده است ادامه داد : بر اساس اسناد قانونی موسسه آبادانی دیار سربداران در ازای واگذاری زمین های فرودگاه سابق سبزوار، باید اسناد زمین های فرودگاه جدید را به نام شرکت فرودگاه های کشور صادر نماید که به دلیل بروز برخی مشکلات این موضوع  هنوز محقق نشده است.

 وی ادامه داد : از ابتدای سالجاری تاکنون 347 پرواز از این فرودگاه انجام شده است که شامل 206 پرواز مسافری و 141 پرواز غیر مسافری می باشد وهمچنین در این مدت نیز 87 هزار و 752 کیلوگرم بار و 12 هزار و 360 مسافر از طریق فرودگاه سبزوار جابه جا شده اند.

روشن بین تصریح کرد : فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شود و در این جهت طرح مقاوم سازی و افزایش طول باند این فرودگاه بایستی هرچه سریعتر اجرا شود.

وی گفت : در حال حاضر طول باند فرودگاه سبزوار سه هزار و 150 متر است این در حالی است که باید حدود 900 متربه طول باند این فرودگاه اضافه شود .

وی با بیان اینکه  برای اجرای این طرح به 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است خاطر نشان کرد : هم اکنون فرودگاه ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط و کوچک را دارد که برای فرود هواپیماهای پهن پیکر نیاز به افزایش طول باند است.

مدیر فرودگاه سبزوار اظهار داشت : اداره هواشناسی سبزوار ایستگاه ثابت در فرودگاه ندارد و نیروهای این سازمان در زمان اجرای عملیات پروازی به صورت موقت و از طریق ایستگاه سیار هواشناسی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار برج مراقبت می گذارند.

وی اضافه کرد : با افزایش پروازهای فرودگاه نیاز به استقرار واحد هواشناسی احساس می شود که در این جهت نشست هایی برای استقرار ساختمان و ایستگاه دائم برگزار شده است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد : اجرای طرح جامع احداث اماکن بر اساس استانداردهای سازمان فرودگاه های کشور، توسعه ترمینال، افزایش پرواز هواپیماهای سبک و آموزشی، افزایش میزان جابه جایی بار از طریق فرودگاه و کاهش خطرات فرود هواپیماها با افزایش ضریب امنیت باند از اقداماتی است که باید در این فرودگاه انجام شود. / انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.