گروه هنر- بهاردوست: شنبه‌شب گذشته نشست نقد و بررسی مستند سینمایی «آی آدم‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد با حضور کارگردان در محل سینما هویزه مشهد برگزار شد.

در سینمای مستند نفس می‌کشم

بنی‌اعتماد در ابتدای این جلسه گفت: تعداد تولید فیلم‌های مستند در کارنامه من نسبت به تولیدات سینمایی‌ام خیلی بیشتر است. من مستند می‌سازم و گاهی در این رفت و آمد به سینمای داستانی سری می‌زنم. در واقع نفسم را در سینمای مستند می‌کشم.

وی اضافه کرد: موضوعی که در این چند ساله گذشته خیلی درباره آن کار می‌کنم، اهمیت کار داوطلبی است.

وی افزود: من خوشحالم که تماشاچی بعد از دیدن فیلم «آی آدم‌ها» به من می‌گوید که ما می‌توانیم چکار کنیم و همه اینها در کنار هم، انگیزه من برای ساخت این فیلم بود. اگر این فیلم تبلیغ جلوه انسانیت باشد، مایه خوشحالی من خواهد بود.

کارگردان فیلم «قصه‌ها» در ادامه این نشست با بیان اینکه همه ما در برابر جامعه مسؤولیم، اضافه کرد: بخشی از این وظیفه بر عهده سینماست و من در همه کارهایم این تعریف را برای سینما چه فیلم داستانی و چه مستند، متصورم.

بنی‌اعتماد افزود: دلم می‌خواهد با موضوع مستقیم برخورد کنم. حتی هیچ کدام از فیلم‌های سینمایی من هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا به نظر من، آگاهی‌بخشی کار سینماست. همه ما با هر تخصصی موظفیم که وظیفه‌مان را در قبال جامعه انجام دهیم.

این کارگردان در پایان این نشست گفت: روش من در کارهای دیگر متفاوت است و این کار هم مثل هر کار دیگری نتیجه یک پژوهش فشرده بود که بر اساس آن پژوهش، یک فیلمنامه مستند نوشته شد و جهت و نگاه و مسیر فیلم مشخص شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.